سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۶۰ نفر به مناسبت اربعین در سیستان و بلوچستان خون اهدا کردند

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۰ نفر از عزاداران حسینی این استان به مناسبت اربعین خون اهدا کردند.

سهیلا خسروی مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستاندر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  با توجه به نیاز مستمر خون، پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان در روز اربعین تا ساعت ۲۳ فعال بودند.

وی ادامه داد: در این روز ۵۰۰ نفر به پایگاه خون گیری مراجعه کردند که ۴۶۰ نفر شرایط اهدا خون را داشتند.

خسروی افزود: بیشتر اهدای کنندگان خون روز اربعین را دانشجویان دانشگا‌های مختلف سیستان و بلوچستان در قالب کمپین اهدای خون تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه روزانه افزون بر ۳۳۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: سه هزار بیمار تالاسمی، افزون بر ۷۰۰ بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و ... در استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط اهدا کننده خون ذکر کرد.

خسروی تاکید کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم سیستان و بلوچستان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

انتهای پیام/ع

اهدا خون جمعی از عزاداران حسینی در سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.