مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۷ پایگاه ثابت و سیار ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر‌های مختلف این استان فعال است.

فعالیت ۷ پایگاه اهدای خون ویژه تاسوعا و عاشورا در سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سهیلا خسروی مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این پایگاه‌ها روز‌های تاسوعا و عاشورا در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، زابل و چابهار از ساعت هفت تا ۱۲ شب پذیرای داوطلبان سوگوار برای اهدای خون است.

وی بیان کرد: مردم خدا جو و عزادار سیستان و بلوچستان همزمان با روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی پارسال هزار و ۲۱۲ واحد خون اهدا کردند.

خسروی  با بیان اینکه روزانه افزون بر ۳۳۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: سه هزار بیمار تالاسمی، افزون بر ۷۰۰ بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و ... در استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و عدم ابتلا به کم خونی را از شرایط فردی اهدا کننده خون ذکر کرد.

خسروی تاکید کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم سیستان و بلوچستان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

انتهای پیام/ع

فعالیت هفت پایگاه اهدای خون ویژه تاسوعا و عاشورا در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.