سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه نشینی مهمترین عامل آسیب های اجتماعی در اردبیل

بیش از 80 درصد جرایم در حاشیه شهرها اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل امروز در جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت ناکار آمد و سکونت گاههای غیر رسمی افزود: حاشیه نشینی علاوه بر اینکه چهره شهر را مخدوش و نمای شهر را برهم و زشت جلوه می دهد موجب تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی نیز می شود.

وی تغییر کاربری مسکونی غیر مجاز و استفاده غیر مجاز از خدمات شهری در حاشیه شهرها را از دیگر آسیب های حاشی نشینی ذکر کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم عملی کردن راهکارهای مقابله با مهاجرت بی رویه از روستاها و توانمند سازی آن برای جلوگیری از مهاجرت اظهار کرد: باید جلوی ساخت سازهای بی رویه گرفته شود.

خدادادی گفت: با ابتکار دادگستری استان از سال 1391 مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری با همکاری و عضویت 16 دستگاه دولتی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و پیشگیری از تخلفات شهری در اردبیل راه اندازی شده و این مدت روند گسترش و شتاب حاشیه نشینی در اردبیل تا حدودی کنترل و مهار شده است.

وی افزود: هم اکنون در زمینه حاشیه نشینی معضلات و مشکلات فراوانی از نظر نبود فضای آموزشی ، بهداشتی ، تفریحی وجود دارد و با برگزاری اینگونه جلسات سعی می شود راهکارهای مقابله با کج روی ها و آسیب های اجتماعی در این مناطق اتخاذ و راهکارهای مناسب ارائه شود.

 

انتهای پیام/ع

جلوگیری از ساخت و ساز های بی رویه در شهرها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.