سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی مرکز ملی فضایی ایران؛

نخستین جشنواره ملی فضا و رسانه برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی فضا و رسانه با هدف تشویق فعالان رسانه‌ای از جمله علاقه‌مندان به تولید محتوای با کیفیت در زمینه فضا برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین جشنواره ملی فضا و رسانه با هدف تشویق فعالان رسانه‌ای از جمله «نویسندگان»، «روزنامه‌نگاران»، «تولیدکنندگان فیلم و پویانمایی» و «علاقمندان به تولید محتوای با کیفیت در زمینه فضا» در ۱۴ بهمن‌ماه ۹۶ همزمان با "روز ملی فناوری فضایی" برگزار می‌شود.

فضا، عرصه‌ای بیکران است که بشر را مسحور خود کرده است. اما جذابیت‌های این عرصه تنها دلیل اهمیت آن نیست. امروزه صنعت و فناوری فضایی، کاربرد‌های بیشماری در زندگی روزمره انسان دارد و به همین دلیل این صنعت به یک موضوع راهبردی برای کشور‌های مختلف تبدیل شده است که می‌تواند زندگی، اقتصاد و سیاست را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در این میان نقش رسانه‌ها در نشان دادن واقعیت‌های این حوزه، دانش‌افزایی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به گستره کاربرد‌ها و فناوری‌های فضایی، جلب توجه نخبگان و سیاستگذاران به اهمیت توسعه صنعت و فناوری فضایی و ایجاد مطالبه عمومی در این خصوص غیر قابل انکار است.

رزنامه نگاران؛ مخاطبان اصلی جشنواره ملی فضا و رسانه

مخاطبان اصلی این جشنواره «روزنامه‌نگاران»، «نویسندگان و تولیدکنندگان فیلم»، «پویانمایی، بازی و «اپلیکیشن» هستند. بدین‌ترتیب آثار ارائه شده در «اولین جشنواره ملی فضا و رسانه»، شامل «اخبار و مقالات منتشر شده یا تهیه شده برای انتشار در رسانه‌های مکتوب عمومی»، «فیلم‌های کوتاه و پویانمایی» و «بازی و اپلیکیشن «در این حوزه است که با محور‌های «اقتصاد»، «صنعت و فناوری فضایی»، «کاربرد‌ها و خدمات فضایی»، «علوم و اکتشافات فضایی» و «برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فضایی» ارتباط داشته باشد.

کیفیت و تکنیک بالا در محتوای ارائه شده، میزان ارتباط محتوا با محور‌های گفته شده از جمله مهم ترین معیار‌های ارزیابی آثار توسط داوران در این بخش است.

علاوه بر این در بخش ویژه‌ای به نام «صداگذاری طنز فضایی»، عموم افراد که از ذوق هنری برخوردارند می‌توانند با صداگذاری بر روی فیلم‌های فضایی از جمله فیلم‌های مستند و واقعی از موضوعات مرتبط با فضا مانند فیلم‌های مستند نجومی، زندگی فضانوردان، صحنه‌های پرتاب فضاپیما و ماهواره یا حتی قطعات فیلم‌های فضایی سینمایی یا هرگونه فیلم مرتبط دیگر کلیپ‌های طنز با موضوعات دلخواه ساخته و برای داوری در جشنواره ارسال کنند.

شرکت کنندگان می‌توانند محتوای مکتوب از جمله مقالات، گزارش‌ها، یادداشت‌هایی را که در رسانه‌ها منتشر کرده‌اند یا محتوای تصویری شامل فیلم کوتاه یا پویانمایی و یا حتی سکانس‌هایی از فیلم‌های بلند خود که با موضوع فضا مرتبط می‌شود را تا تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۳۹۶ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.