شرکت‌های دانش‌‌بنیان موفق به تولید‌ سامانه الکترونیکی‌ شده‌اند که گردشگران‌ را با روستاهای‌ کشور آشنا می‌کند.

خبرنگار: جعفری/سامانه الکترونیکی‌ روستایی‌ برای آشنایی‌ هر چه بیشتر گردشگران‌ تولید شدبه گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان‌ از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات‌ روزمره‌ جوانان‌ نخبه‌ در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی‌ بر دانش‌ باعث‌ رشد‌ و پیشرفت‌ کشور می‌شوند.

 باشگاه خبرنگاران جوان، در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط محققین‌ این شرکت‌ها تولید شده است. یکی از محصولا‌تی که جوانان‌ نخبه‌ کشور تولید کرده‌اند سامانه گردشگری‌ روستایی تحت عنوان‌ E روستا است.

 

مدیر این شرکت‌ دانش بنیان که موفق به تولید این سامانه‌ شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این سامانه‌ اظهار کرد: هدف از تولید این سامانه‌ معرفی روستاهای‌ الکترونیک‌، رونق اقتصاد گردشگری و صنایع‌ دستی است.

 وی ادامه داد: گردشگری بخش اساسی‌ و مهم در همه کشورها محسوب می‌شود و بر همین اساس  برای روستاهایی‌ که پتانسیل لازم را برای رونق‌ گردشگری‌ داشته باشند و در جهت اشتغالزایی‌ این سامانه‌ دانش بنیان‌ طراحی شده است.

 در این سامانه غذاهای‌ محلی هر یک از روستاهای‌ کشور و صنایع‌ دستی‌ که توسط‌ اهالی روستاها‌ تولید می‌شود معرفی‌ خواهند شد‌ و گردشگرانی‌ که به روستاهای‌ کشور سر می‌زنند با استفاده از این سامانه با روستایی‌ که به آن سفر کرده‌اند آشنا خواهند شد.

 مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به این موضوع که تعداد بسیار محدودی از روستاهای‌ سراسر کشور زیرساخت‌های لازم برای پیوستن‌ به این سامانه را دارند، اظهار کرد: در حال حاضر تنها چند روستا در سراسر کشور وجود دارند که مجهز به این سامانه شده‌اند از جمله روستای‌ سارو و متکازین‌ که در شمال کشور وجود دارند و قرار است روستاهای‌ دیگر کشور هم پس از آنکه زیرساخت‌های لازم را به دست آوردند‌ به این سامانه ملحق‌ شوند.

 برنامه تلفن همراه این سامانه در دست طراحی است 

وی با اشاره به این موضوع که برنامه تلفن‌ همراه سامانه روستایی‌ در دست طراحی است، خاطرنشان کرد: به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ روستاها‌ برنامه‌ای که در تلفن‌های همراه برای این سامانه‌ مورد استفاده قرار خواهد گرفت‌ هنوز طراحی نشده البته  آموزش نیروهای‌ متخصص‌ هم‌ سبب شده‌ تا انجام این کار کمی به تعویق‌ بیافتد‌.

 شایان ذکر است که صنایع دستی روستاییان‌ کشور برای گردشگران‌ خارجی‌ بسیار جذاب هستند و شاید‌ برخی از این صنایع دستی‌ آن طور که باید و شاید‌ طراحی نشده باشند‌. یکی دیگر از کارهایی که این سامانه‌ الکترونیکی‌ انجام می‌دهد این است که‌ صنایع دستی روستاییان‌ را باز تولید‌ می‌کند و آنها را به شیوه‌ای نوین طراحی می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار