سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع اربعین حسینی لرزه بر اندام استکبار انداخته است

مسئول داوری عشایر استان خوزستان و عضو نخبگان کشوری گفت : پیاده روی اربعین حسینی معجزه ای است که لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛آیت الله سید خضر موسوی مسئول داوری عشایر استان خوزستان و عضو نخبگان کشوری افزود:همایش پیاده روی اربعین حسینی از اهمیت بسیار بالایی برای جهان اسلام برخوردار است زیرا همه قومیت ها و مذهب ها و حتی کشورهای غیر مسلمان در این همایش شرکت می کنند.

وی گفت : این یک اراده الهی است که بدون تبلیغات عشق به امام حسین (ع) به جهانیان نشان داده شده است.

مسئول داوری عشایر استان خوزستان افزود: مذهب شیعه مفاهیم اسلامی را در جهان احیا کرده است، در حالی که جهانیان در تلاش برای مقابله با شیعیان و تضعیف دین اسلام هستند.

آیت الله موسوی با اشاره به اینکه اربعین حسینی، رویداد بسیار مهم فرهنگی در جهان اسلام است، گفت:اربعین از لحاظ حجم مخاطب ، میلیون ها انسان را از سراسر جهان درگیر خود کرده و از این لحاظ حرکتی ویژه است، چرا که جمعی از فرهنگ های مختلف به مناسبت یک موضوع مشترک در مسیری مشخص اجتماع می کنند و در اینجا به تعامل فرهنگی می رسند.

وی افزود: بحث پیاده روی اربعین مختص شیعیان عراق یا ایران نیست بلکه از سراسر جهان شاهد حضور غیر مسلمانان در این راهپیمایی عظیم هستیم و ندای وحدت طلبی بیش از پیش به گوش می رسد.

عضو نخبگان کشوری گفت :بی شک همایش پیاده روی اربعین حسینی یکی از بی نظیرترین حرکت های الهی است که هر انسانی با هر دین و آیینی خود را به این مراسم می رساند و در آن شرکت می کند.

مرز شلمچه تنها مرکز تردد اتباع خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی تعیین شده است.

در اربعین پارسال حدود 430 هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.

ظرف هفته های اخیر بیش از 250 هزار زائر اربعین تا صبح امروز از مرز بین المللی شلمچه عازم نجف و کربلای معلی شده اند.

انتهای پیام /د

تجمع اربعین حسینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.