سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود افزون بر 33 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی به سیستان وبلوچستان

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: 33 هزار و 681 زائر پاکستانی اربعین حسینی از اول آبان تاکنون از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا بختیاری گفت: 17 هزار و 116 نفر از این زائران مرد، 16 هزار و 565 نفر زن و 2 هزار و 27 نفز نیز کودک هستند.


وی افزود: این زوار با 433 دستگاه اتوبوس از مرز میرجاوه تردد کردند.


دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ازدحام زوار در خروجی مرز تفتان پاکستان و فشار جمعیت موجب مجروح شدن تعدادی از آنان شد بطوریکه یک معلم زن زائر 27 ساله پاکستانی که به دلیل فشار جمعیت در داخل خاک آن کشور دچار بیماری شده بود براثر شدت بیماری در زاهدان جان خود را از دست داد.


بختیاری افزود: با رضایت خانواده این زائر و پیگیری مسئولان ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان، پیکر وی در شهر مقدس قم دفن خواهد شد.


وی اظهار داشت: حدود 700 خادم از مردم این استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی اربعین حسینی ساماندهی شده اند.


وی گفت: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی فعالیت می کند.


زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.


زوار پاکستان از طریق مرز تفتان رو به روی میل 72 مرزی میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.


ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

انتهای پیام/گ

ورود زائران پاکستانی به سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.