سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان تئاتر «پدرچوب» خبر داد:

تئاتر «پدرچوب» در جشنواره تئاتر روسیه

کارگردان تئاتر «پدرچوب» گفت: این تئاتر در جشنواره «کوکارت» روسیه پذیرفته شده که این جشنواره اردیبهشت سال 97 در سنپترزبورگ برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید کیمیایی‌پور  ضمن اشاره به آغاز به کار تئاتر شب گذشته در خانه هنرمندان و با حضور برخی اساتید تئاتر اظهار کرد: «پدرچوب» یک نمایش پازلی چوبی است که از یک سری چوب‌های دورریز تشکیل شده، چوب‌های دورریز سر هم شده و عروسک‌های چوبی را تشکیل می‌دهد و با آن‌ها به اجرای نمایش می‌پردازیم.

وی افزود: سعی کردیم به سمت محتوایی برویم که یک پیام جهانی داشته باشد و موضوعی که تمام مردم جهان با آن درگیرند و خیلی از مسائل و مشکلاتی که داریم به آن بر می‌گردد و این موضوعی چیزی نیست جز عدم استفاده صحیح از طبیعت، منابع و حتی گفتار.

کارگردان تئاتر «پدرچوب» گفت: برای اینکه بتوانیم در آموزش حفظ محیط زیست قدمی برداریم به این تئاتر روی آوردیم؛ الگوی بچه‌ها پدر مادرها هستند و به آن‌ها نگاه می‌کنند، از طرفی آسیب بیشتر به محیط زیست را بزرگ‌ترها می‌زنند، اما زمانی بچه‌ها می‌توانند در جایگاهی قرار بگیرند که در حفظ محیط زیست نقش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این تئاتر در جشنواره «کوکارت» روسیه پذیرفته شده است که در اردیبهشت سال 97 در سنپترزبورگ برگزار می‌شود؛ این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌هایی است که در روسیه برگزار می‌شود و از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود.

کیمیایی‌پور اذعان داشت: این تئاتر پنجمین تجربه مینیمالیستی ما است، کار دیگری 2 سال پیش در جشنواره «کوتاک» هندوستان داشتیم که موفق شدیم 4 تندیس در آنجا دریافت کنیم و گروه ما به عضویت دپارتمان تئاتر کوتاک هندوستان درآمد.

وی تأکید کرد: در مورد تئاتر مینیمالیستی برای کودک و نوجوان پژوهشی انجام دادم که پس از ویراستاری نهایی این پژوهش را به صورت کتابی به چاپ می‌رسانم، امیدوارم روزی برسد که تئاتر ساده به عنوان یک ابزار در سیستم آموزشی ما مطرح شود.

کارگردان تئاتر «پدرچوب» عنوان کرد: بارها گفتم و بازهم می‌گویم که خشونت، خشونت می‌آورد و گاهی برخی مجازات‌ها به غلط انجام می‌شود، ارتباط دیداری خیلی مهم‌تر از ارتباط‌های گفتاری است.

تئاتر «پدرچوب» تا 23 آبان هر شب ساعت 19 در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.