سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذرکیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ورود رشته‌های جدید مهارتی بر اساس نیازسنجی‌ها

مدیر‌کل دفتر آموزش کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش از ورود رشته‌های جدید مهارتی بر اساس نیاز‌سنجی با متولیان صنایع خبر داد.

مصطفی آذ‌‌رکیش مدیر‌کل دفتر آموزش کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره افزایش تعداد رشته‌های کار‌دانش اظهار کرد: امسال هفت رشته به مجموع رشته‌های موجود اضافه شد که شامل، تصویر سازی دیجیتالی، ناظر فنی چاپ، تولید کننده چند رسانه‌ای، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده، پلاستیک کار، تولید محتوا و انیمیشن‌ و تولید کننده محتوای اینترنتی است.

وی ادامه داد: برای این رشته‌ها به استناد مصوبات کمیته درسی شاخه کار‌دانش، نیاز‌سنجی توسط متولیان انجام می‌شود و پس از ارزیابی استاندارد‌ها کار به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

مدیر‌کل دفتر آموزش کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ بعد از ارائه این برنامه کار به دفتر تالیف سازمان پژوهش ارجاع داده می‌شود و به دلیل طی این فرآیند، رشته‌ها اول مهر ماه برای هنر‌آموزان متقاضی ارائه شد.

آذر‌کیش عنوان کرد: در خصوص تامین نیروی انسانی و تجهیزات، اقدامات لازم انجام شده و با تعامل دستگاه‌های متولی در حوزه کار‌دانش هنر‌آموزانی برای رشته‌های یاد شده آموزش می‌بینند.

وی بیان کرد: رشته‌های کار‌دانش با توجه به ورود تخصص‌های جدید به 157 رشته افزایش یافته است، البته هر‌کدام از رشته‌ها با توجه به تقاضای جامعه هدف ارائه می‌شود و ضر‌ورتی ندارد که تمام رشته‌ها برای سراسر کشور در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اما و اگرهای افزایش رشته‌های جدید مهارتی در آموزش و پروش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.