سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو:

طرح انتقال آب از بستان به چذابه کمتر از سه ماه به بهره‌برداری رسید

وزیر نیرو گفت: طرح انتقال آب از بستان به چذابه که با همکاری شرکت آب و برق خوزستان در مدت زمان کمتر از سه ماه به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا اردکانیان،  وزیر نیرو گفت: توفیقی بود که بعد از یک هفته از رأی اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به این وعده ای که به مردم خوزستان و نمایندگان آن ها داده شد، عمل شود.

وی افزود: به همراه مدیران ارشد وزارت نیرو در بخش آب و برق و با هماهنگی های انجام شده مسئولان خوزستان و نمایندگان مردم برای بازدید از شهرها و همچنین بررسی و مذاکرات در خصوص پیشرفت کارها به منظور حل و فصل مسائل و مشکلات موجود به خوزستان آمده ایم.

اردکانیان عنوان کرد: امروز طرح انتقال آب از بستان به چذابه که با همکاری شرکت آب و برق خوزستان در مدت زمان کمتر از سه ماه به بهره برداری رسیده و آب آشامیدنی سالم برای مردم و زائران حسینی تامین می کند را خواهیم داشت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح درنظر گرفته شده است، بیان داشت: در این پروژه ۳۰ کیلومتر خط لوله گذاری شده است. همچنین دو ایستگاه پمپاژ به ظرفیت۱۸۰ و ۲۹۰ مترمکعب در ساعت در مرحله اول امروز به افتتاح می رسد ولی در بلندمدت مخزن با ظرفیت بیشتری برای آن درنظر می گیریم.

اردکانیان گفت: آب چناچه درست و صحیح مصرف شود برای مصارف مختلف آحاد این سرزمین به اندازه کافی وجود دارد؛ آنچه مطرح می شود مشکل ما مدیریت هست بله درست است ولی باید تعریف آن را هم خوب بیان کنیم. هرکسی که در تأمین و مصرف آب نقش داشته باشد در مدیریت آب هم دخیل است؛ همه سازمان های تأثیرگذار، مصرف کننده و سیاست گذار در کنار اشخاص عادی به عنوان بخشی از چرخه مدیریت آب محسوب می شوند؛ با چنین تعریفی از مدیریت آب می توان گفت نه تنها کمیت بلکه مدیریت آب مشکل است.

وزیر نیرو افزود: میلیون ها مترمکعب آب کارون را آلوده کردیم و امروز باید با یک تصفیه آسان بتوانیم برای تأمین آب شرب استفاده کنیم ولی از این امکان محروم هستیم و باید هزاران میلیارد سرمایه گذاری برای انتقال آب داشته باشیم که این ناشی از کم توجهی به این نعمت خدادادی است.

اردکانیان تصریح کرد: باید کاری کنیم که استان خوزستان همچنان جاذب سرمایه و نه مهاجرفرست باشد و این اتفاق نخواهد افتاد جز اینکه باور داشته باشیم ظرفیت غلبه بر چالش ها و تنگناها را داریم و اینکه با همدلی و همفکری بنا را بر رفع نقاط ضعف داشته باشیم.

انتهای پیام/م

وزیر نیرو در چذابه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.