به گزارش
وی در ادامه افزود: در گذشته فعالیت های فرودگاه امام خمینی صرفا در جهت هوانوردی بوده اما با ورود دولت یازدهم فرودگاه امام خمینی تبدیل به شهر فرودگاهی شد.
فتاحی در ادامه تصریح کرد: به واسطه ایجاد این شهر می توان ارتباط گسترده ای را ایجاد کرد که نتیجه آن را در کاهش هزینه های حمل و نقل می توان شاهد بود.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه هم اکنون، هزینه های گزافی در حوزه حمل و نقل ایجاد شده است که با تغییر نگاه از فرودگاه به شهر فرودگاهی می توان این هزینه ها را کاهش داد افزود:در فرودگاه امام خمینی کاملا تفکر جهانی وجود دارد و تحقیقات گسترده ای در خصوص رشد آن انجام داده ایم.
وی با اشاره به حمایت های لازم از توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: با استفاده از مشاورهای خارجی توانسته ایم منطقه آزاده شهر فرودگاهی را 80 درصد گسترش دهیم که به زودی این پروژه به اتمام می رسد.
فتاحی یادآور شد: در بخش لجستیک فارسی از 20 کمپانی معروف مشاوره گرفته ایم و با بانک های خارجی مذاکرات مستقیمی انجام داده ایم و تمامی نیازهای این بخش را عملیاتی کرده ایم.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی در پایان گفت: موقعیت لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی بسیار کم نظیر است و باید بتوان از این موقعیت و مزایا بهره وری کامل را برد.
در ادامه این همایش پل مه رییس فدراسیون حمل و نقل لجستیک ایران با بیان اینکه همکاری های لجستیکی با کشورهای منطقه باید در رأس فعالیت های کشور قرار گیرد گفت: جغرافیای سیاسی در برگیرنده مزیت های مطلق است و با توجه به آنکه ایران دارای موقعیت سوق الجیشی است باید از آن استفاده های لازم را برد.
وی در ادامه افزود: وابستگی اقتصادی ایران به حوزه قفقاز از طریق خاک ایران با توجه ویژه به معادلات و استراتژیک باید دررأس فعالیت های دولت قرار گیرد.
پل مه توضیح داد: اهمیت لجستیک از آنجا نشأت می گیرد که زنجیره تأمین داخلی نقش اساسی دارد و طبق برآوردهای صورت گرفته نقش لجستیک در رقابت پذیری بسیار موثر است.
وی توضیح داد: بانک جهانی کشورها را از نظر شاخص به بخش های مختلف تقسیم کرده است که متأسفانه ایران در زمره کشورهای با عملکرد لجستیک متوسط است.
پل مه یادآور شد: ایران به لحاظ موقعیت ژئوپلتیکی خود توانسته است در حوزه لجستیک رشد 16 پله داشته باشد و به رتبه 96 در دنیا برسد که این همان عملکرد متوسط لجستیکی در آمارهای بانک جهانی است.
دبیر این همایش توضیح داد: ایران باید نظیر کشورهای امارت و قطر به رتبه 30 در حوزه لجستیک کاهش پیدا کند و بتواند از پتانسیل های موجود در کشور استفاده بهتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته سهم برخورداری ایران از حمل و نقل 12 درصد است که این در میانگین جهانی باید به 16 درصد برسد افزود:چهره لجستیکی در جهان به سرعت در حال تغییر است و ایران باید بتواند ازاین موقعیت در حوزه بنادر و فرودگاه ها استفاده کند.
انتهای پیام /