سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی؛

باید از ظرفیت‌های فرهنگی زائران پیاده برای حضور گسترده مردم استفاده کرد

استاندار خراسان رضوی گفت:در دهه آخر صفر باید توجه ویژه‌ای به رویکرد مردمی بودن خدمت رسانی به زائران پیاده داشته باشیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان  در جلسه کارگروه زائران پیاده گفت: ما به عنوان خادمان حریم رضوی باید توجه ویژه به بحث زائران پیاده و دیگر میهمانان حضرت امام رضا (ع) داشته باشیم.

 
وی با بیان این که در بحث خدمت رسانی به زائران تفاوتی بین زائران پیاده و سایرین در خدمت رسانی شایسته، نیست؛ گفت:، اما زائران پیاده نیازمند خدمت گسترده تری هستند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: می‌بایست از تجاربی که در سال‌های گذشته نسبت به گسترش این فرهنگ کسب کرده ایم بهره‌مند شده و برای رفع نیاز‌های زائران تلاش کنیم.

رشیدیان گفت: باید برای تردد خودرو‌های ورودی به استان و شهر مشهد و خروجی برنامه ریزی کرد ضمن اینکه مراکز اقامتی نظیر هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مدارس، سالن‌های و کمپ‌های اسکان باید آمادگی لازم جهت خدمت رسانی به زائران را داشته باشند و خدماتی در خور ارائه دهند.

وی افزود: در بحث ساماندهی ایستگاه‌های بین راهی به نسبت هر سال خدمات بهتری ارائه می‌شود و امسال با نگاه و تجربه سال‌های گذشته مشکلات رفع خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تمامی فعالیت‌های فرهنگی باید در حوزه فرهنگ رضوی و با نگاه تقریبی باشد و توجه ویژه‌ای به تفکر انقلابی شود و نیاز است تا تمامی برنامه‌ها با محوریت امام رضا (ع) گسترش پیدا کند.

رشیدیان افزود: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام موضوعی است که باید در برنامه‌های امسال مورد توجه قرار گیرد و از این رو اداره ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات استان برنامه‌های ویژه‌ای با این موضوع برای زائران در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: در کنار خدماتی که برای زائران پیاده امام رضا (ع) در حال انجام است، خراسان رضوی با ۶۷ ایستگاه در خاک عراق برنامه‌های فرهنگی و خدمات رسانی گسترده‌ای را با محوریت مردم عراق پیش بینی کرده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم محوریت مردمی بودن این حرکت زائران پیاده را حفظ کنیم و از ظرفیت‌های فرهنگی این حرکت عظیم بهره‌مند شویم.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری جلسه کارگروه زائران پیاده

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.