سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ردیابی مگس میوه با تله زرد رنگ

ردیابی با تله زرد رنگ و مکفیل نخستین گام در مدیریت مگس میوه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی شعبانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به برگزاری یک دوره کلاس آموزشی ترویجی مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در روستای رستم کلا مرکز جهاد کشاورزی نوکندکاه  شهرستان  قائم شهر، گفت: ردیابی با تله زرد رنگ و مکفیل نخستین گام در مدیریت مگس میوه است.

وی افزود: درصورت ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ ای در یک منطقه توسط تله ها، کنترل آن با روش بیت اسپری با استفاده از پروتئین هیدرولیزات و سم مالاتیون توصیه می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر به باغداران توصیه کرد: از انتقال میوه‌ های آلوده به مناطقی که فاقد آلودگی است جلوگیری کنند.

شعبانی گفت: جمع آوری روزانه میوه‌های آلوده ریخته شده زیر درختان و انهدام و دفن آن‌ها در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک، پاشیدن آهک روی میوه‌های آلوده و پس از برداشت استفاده از شخم سطحی در حدی که به ریشه درختان آسیب وارد نکند به باغداران توصیه می‌شود.

وی افزود: درصورت شدت آلودگی، مبارزه شیمیایی با استفاده از طعمه پاشی با پروتئین هیدرولیزات ۲ درصد با مالاتیون و دز ۲ در هزار ضروری است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: ۲۲ دوره کلاس آموزشی ترویجی در خصوص نحوه ردیابی و مبارزه با مگس میوه ۷ ماهه اول امسال در قائم شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ م

نخستین گام در ردیابی مدیریت مگس میوه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهدی تونی
۱۲:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
از این نوع مگس من در لرستان دیدم...جالب اینکه توی خونه بود...اطرافمون هم باغی چیزی نبود..بجز درخت انگور که توی حیاط خونمون هست که الان که پاییزه انگوری نداره....و بعد اینکه اون تعدادی که توی خونه بود از بین بردم دیگه نبود ازشون