سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر از شناسایی و ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در ۲ هزار و ۷۶۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان در سه ماهه دوم امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی شعبانی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر مبارزه بیولوژیک با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای را در این شهرستان اجرا می‌کند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر، افزود: ردیابی و شناسایی مگس میوه در ۲ هزار و ۷۶۰ هکتار از باغ‌های مرکبات این شهرستان با بررسی ۲۶۰ تله فرمونی به همراه کارت زرد در دوره سه ماه دوم امسال انجام شد.

وی ادامه داد: ۱۱۰ عدد تله مک فیل حاوی سراتراپ و فرمون و ۲۶۰ عدد نوار زرد چسبنده در سطح باغ‌های این شهرستان تله گذاری شد.

شعبانی با بیان اینکه در یک هکتار باغ تلفیقی مرکبات و سیاه ریشه مبارزه شیمیایی با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای انجام شد، گفت: با بررسی‌های مداوم کارشناسان این مدیریت در باغ‌های شهرستان قائم شهر مگس میوه مشاهده شد که درصددیم با تله گذاری در باغ‌ها از خسارت زایی این آفت جلوگیری کنیم.

وی افزود: شش ماهه اول امسال برای آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص نحوه ردیابی و مبارزه، ۱۹ کلاس آموزشی و ترویجی برگزار و ۲۹۰ نفر به صورت چهره به چهره آموزش دیدند.

انتهای پیام/ع

ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در ۲۷۰۰ هکتار از باغ‌های قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار