سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ورزش و جوانان در مشهد :

درحال حاضر ۵۰ خانه جوان فعال در کشور داریم

وزیر ورزش و جوانان گفت :در حال حاضر ۲ هزار سازمان‌ مردم نهاد مرتبط با جوانان و۵۰ خانه جوان فعال در کشور داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره جایگاه ویژه‌ای که وزارت در حل مشکلات جوانان دارد، گفت: مسائل مربوط به توسعه‌ی سازمان‌های مردم نهاد ، توسعه ی خانه های جوان و برنامه ریزی و پرداخت تسهیلات ازدواج در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان مورد بحث قرار گرفت و نتایج اعلام شد.

وی افزود : مسائل کلان ورزش، هماهنگی فدراسیون‌ های ورزشی با هیات‌های استان‌‌ها و هم‌چنین مباحث مربوط به مزایده اماکن ورزشی به بخش خصوصی در این گردهمایی بررسی شد.

سلطانی‌فر ادامه داد: در این گردهمایی مسائل مربوط به بودجه و نظام اداری، رشته های مختلف ورزشی، ورزش قهرمانی و همگانی، بانوان، روستایی و عشایری، جانبازان و معلولین چه به صورت همگانی و قهرمانی مطرح شد.

وی افزود: همچنین درباره‌ی چگونگی آماده شدن قهرمانان برای حضور پر افتخار در رویداده های مهم بین المللی و مسابقات جهانی، بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا، المپیک ۲۰۲۰ توکیو تصمیم گرفته شد. امیدواریم در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۰ و دیگر مسابقات جهانی نتایج مطلوب بگیریم؛ چرا که از ما‌ه‌های گذشته برای ورود به این مسابقات، ستاد مربوط به این مسابقات تشکیل داده‌ایم.


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم زمینه ی بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت های جوانان دختر و پسر را فراهم کنیم و شرایطی به‌وجود بیاوریم که جوانان و نوجوانان ورزش‌کار بتوانند در مسابقات مختلف شناسایی و استعدادیابی شوند و شرکت کنند و بتوانیم از این ظرفیت ها برای ایجاد جامعه ای سالم، ارتقای سطح سلامت، ایجاد وحدت و هم‌چنین افتخارآفرینی استفاده کنیم.

وی درباره‌ی مسایل بخش جوانان گفت: استان ها در بخش های مربوط به جوانان فعال بودند بخشی را هم فعال می کنیم. مسایل مربوط به تخصیص‌ها، اعتبارات و مشکلات حقوقی و مسایلی که به چگونگی استفاده از ظرفیت ها مرتبط است را پیگیری می‌کنیم. امیدواریم وزارت‌خانه‌ای پویا تر و فعال تر باشیم که بتوانیم مطالبات مردم به ویژه قشر جوان را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در سال ۹۲ تسهیلات ازدواج با سقف ۳ میلیون تومان، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و تسهیلات ازدواج در سال ۹۵ با سقف ۱۰ میلیون تومان، ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که رشد حدود ۵/۳ برابری داشتیم. امسال با طرح ضربتی که نظام بانکی اجرا کرد تا ۷ ماهه اول، ۸۸۵ هزار فقره وام به ارزش ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم. با توجه به این آمار امیدواریم تا پایان امسال حتما از ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج که تاثیر ب‌سزایی در تحکیم بنیان‌های خانواده دارند در ۲ سال پیش از ۲۰ مرکز با مشارکت بخش خصوصی به مرز ۲۵۰ مرکز رسیده است.


امیدواریم در بخش اشتغال بتوانیم کمک‌هایی به توسعه ی اشتغال جوانان بکنیم.


انتهای پیام// م.ط


حضور وزیر ورزش و جوانان در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.