سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

با مشارکت بیش از ۲۰ درصد خیران ۱۰۷ هزار کلاس درس در کشور ایجاد شده است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت:از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۹۲ با مشارکت بیش از ۲۰ درصدی خیران ۱۰۷ هزار کلاس درس در کشور ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدتقی نظرپور امروز، در آیین افتتاحیه دو آموزشگاه شبان و سره در آران و بیدگل با اعلام این مطلب اظهار داشت: از این میزان کمبود فضای آموزشی یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع مربوط به استان اصفهان است.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی در کشور گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۹۲ با مشارکت بیش از ۲۰ درصدی خیران ۱۰۷ هزار کلاس درس در کشور ایجاد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این میزان از سال ۹۲ تا سال ۹۵ به ۳۸ درصد  افزایش و فقط در مهرماه امسال ۵۰ درصد از مدارس افتتاحی کشور توسط خیران احداث شده است.

وی تصریح کرد: در مهر امسال بیش از پنج هزار و ۲۰۰ کلاس در قالب هزار و ۱۲۰ مدرسه در نقاط مختلف کشور افتتاح شد که تمامی اعتبارات این تعداد کلاس و مدرسه به عهده خیران مدرسه ساز بوده است.

نظرپور با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور باید هشت متر و ۳۹ سانتی متر مربع باشد، گفت: هم اکنون این سرانه به طور متوسط در کشور پنج متر و ۱۷ سانتی متر مربع است.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در استان اصفهان به ازای هر دانش آموز بیش از شش متر مربع است که با استاندارد کشوری بیش از دو متر فاصله دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و تحصیل در کشور ما از اهمیت بالای برخوردار است، تصریح کرد: هر جای کشور که خیران و دولت به کمک هم به توسعه فضاها و امکانات آموزشی پرداخته اند آن منطقه از کشور پیشرفت چشمگیر داشته است.

 

انتهای پیام/م

 

۴۰ میلیون مترمربع کمبود فضای آموزشی در کشور وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.