سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت جهاد کشاورزی تنها با برآورد نیاز داخلی مجوز واردات صادر کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت با برآورد میزان محصولات مورد نیاز با تولیدات داخلی براساس سرانه مصرف اجازه واردات را صادر کند.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره واردات برخی محصولات کشاورزی در زمان برداشت آن گفت: محدود کردن واردات محصولاتی مانند برنج در فصل برداشت و انجام واردات در سایر فصل‌ها موجب مازاد عرضه بر تقاضا شده و کمکی به بازار داخلی نخواهد کرد.

وی افزود: ما باید بتوانیم میزان واردات را تحت کنترل خود قرار دهیم به عنوان مثال با اجازه ورود 3 میلیون تن برنج به کشور در حقیقت موجب سرکوب بازار داخلی می‌شویم.

اکبری تصریح کرد: برنج و چای جزو محصولاتی هستند که قابلیت نگه‌داری دارند و این گونه نیست که بخواهیم به منظور حمایت از کشاورزان واردات را تنها در زمان برداشت آن‌ها کنترل کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی بیان داشت: براساس مصوبه مجلس نهم ظایف بازرگانی مرتبط با حوزه کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به حوزه جهاد کشاورزی انتقال داده می‌شد که متاسفانه اکنون در اماکنی مانند ستاد تنظیم بازار و شورای اقتصاد به این موضوع توجهی نمی‌شود و کماکان واردات محصولات کشاورزی بوسیله وزارت‌ صنایع هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی آنطور که باید نتوانسته به مسئله کنترل واردات تسلط داشته باشد و می‌توان گفت که قانون تمرکز وظایف در حوزه این وزارتخانه اجرایی نمی‌شود لذا به دلیل مدیریت دوگانه برخی محصولات علی‌رغم عدم نیاز داخلی واردات گسترده‌ای دارند و این  موضوع ضربه مهلکی به پیکره صنعت کشاورزی کشور است.

اکبری تاکید کرد: گمرک باید خود را ملزم بداند که میزان واردات را تحت کنترل بگیرد، اما واردات رسمی و قاچاق در کشور به لحاظ جذابیت همچنان در سیطره رانت گروه و مافیایی خاص مدیریت می‌شود و به دلیل عدم هماهنگی میان وزارتخانه‌های صنعت و جهاد کشاورزی بازار داخلی دچار آسیب جدی‌ می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی در خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی می‌تواند با برآورد میزان محصولات مورد نیاز با تولید کشور براساس سرانه مصرف اجازه واردات را صادر کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
بسیار عالی