سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

بازرسان کار باید دانش تخصصی بیشتر از تیم ایمنی داشته باشند

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بازرسان کار باید دانش تخصصی بالاتر از تیم ایمنی داشته باشند تا بتوانند بر کار آنها نظارت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن نیرومند امروز در جمع روسای کار اظهار داشت: بازرسان کار نیاز به دریافت آموزش‌های تخصصی دارند و باید دانش آنها بیش از تیم ایمنی واحدهای اقتصادی باشد.

وی بیان داشت: لازم است، حجم آموزش پیش بینی شده در سطح وزارت متبوع برای بازرسان افزایش یابد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بازرسان کار در اصفهان کم است.

وی بیان داشت: با توجه به این موضوع بهتر است به جای افزایش تعداد بازرسین کار بدنبال کاهش حوادث و میزان اثر بخشی بازرسی ها باشیم.

نیرومند در خصوص موضوع مشاغل سخت و زیان آور گفت: طبق برنامه ریزی ها مقرر شده بود، دبیرخانه آن به تامین اجتماعی منتقل شود تا بازرسان بتوانند تمرکز بیشتری را برای حذف صفت سخت و زیان آوری کارگاه ها داشته باشند و این موضوع هنوز محقق نشده است.

وی اضافه کرد: برای ارتقای افرادی که در سمت بازرسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به کار می‌شوند لازم است روالی تعریف شود تا در صورت ضرورت استفاده از بازرسان در پست‌های مدیریتی، لطمه‌ای به حوزه بازرسی و فعالیت‌های آن وارد نشود.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: اصفهان با یک هزار و ۵۶۱ کارگاه بالای ۱۰ نفر نیروی کار پس از تهران رتبه دوم در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

نیرومند ادامه داد: اصفهان دارای ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از ۱۰ هزار کارگاه فعال است که ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد سیمان و ۵۰ درصد صنایع دستی کشور در این استان تولید می شود.

وی اعلام کرد: استان اصفهان رتبه اول توسعه یافتگی صنعتی، معدنی و تجاری کشور را دارد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اصفهان رتبه اول کشور را در شاخص‌هایی نظیر حمل و نقل کالا و مسافر، تولیدات دامی کشور، جذب گردشگر خارجی، تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه ای دارد و توانسته رتبه‌دوم کشور در کسب در آمد کشور را در میان سایر استان ها کسب کند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.