فرماندار شهرضا گفت: معدن یکی از ظرفیت‌های شهرستان شهرضا است اما هیچ‌کدام از صاحبان معادن شهرضا، بومی نیستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان با انتقاد از عدم حضور برخی از رؤسای ادارات شهرستان در جلسات، اظهار داشت: کارشناسانی که در جلسات شهرستان حضور پیدا می‌کنند، اطلاعات کافی درباره موضوع جلسه ندارند.

وی با انتقاد از عدم گزارش ادارات شهرستان درباره مزیت‌های شهرستان به اداره کار، افزود: باید در اسرع وقت مزیت‌های شهرستان شناسایی و گزارش داده شود.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه انرژی خورشیدی ظرفیتی برای شهرستان است که هر شهروندی می‌تواند از آن استفاده کند، بیان کرد: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان باشد.

وی با اشاره به ظرفیت پروژه‌های خانه‌سازی در روستاها در قالب یک شرکت تعاونی، افزود: گردشگری و صنایع‌دستی از دیگر ظرفیت‌های شهرستان است که می‌توان از آن استفاده کرد.

گلابی با بیان اینکه فنی‌ و حرفه‌ای کار خود را با تولید صنایع‌دستی آغاز کرده است، اظهار داشت: معدن یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان است اما هیچ‌کدام از صاحبان معادن شهرضایی نیستند.

وی با اشاره به ظرفیت انار شهرضا، گفت: پرورش بلدرچین و گاومیش، کشت زعفران ظرفیت‌های شهرستان است که هر کدام از آن‌ها چندین مشتقات دارد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه 25 درصد از اعتبارات مربوط به مشاغل خانگی و 75 درصد مربوط به پشتیبان مشاغل خانگی است، افزود: عدم ارسال ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به استان سبب کاهش اعتبارات مشاغل خانگی در شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای فرش شهرضا، اظهار کرد: چند صد میلیارد فرش بافته شده نفیس در انبارهای شهرضا است که می‌توان به عنوان یک ظرفیت نسبی به فرش نگاه کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار