سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان:

نرخ بالای تسهیلات علت اصلی رکود در بخش تولید

 رئیس اتاق بازرگانی استان همدان سود بالای تسهیلات را علت اصلی رکود در بخش تولید دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آقای زبردست در نشست بررسی موانع تولید گفت : هم اکنون تولید کنندگان تسهیلات با سود 18 درصد دریافت می کنند که حدود 22 تا 23 درصد به دستشان می رسد.

وی افزود : از دولت تقاضا داریم که سود تسهیلات را با نرخ تورم هماهنگ کند تا برای تولید کننده به صرفه باشد.

 نماینده بخش خصوصی در استان گرفتن ارزش افزوده از تولید کنندگان را علت دیگر رکود در تولید بیان کرد و گفت: این مبلغ باید از مصرف کننده گرفته شود.

 رئیس اتاق بازرگانی استان خواستار کاهش روند ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و دادن اختیارات کامل به بانکهای استان در زمینه بررسی روند ارائه تسهیلات شد.

 آقای زبردست در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه متاسفانه تسهیلات هم برای دادن بدهی تولیدکنندگان صرف می شود از دولت خواست بخشی از بدهی تولیدکنندگان بخشیده شود.

 رئیس اتاق بازرگانی استان ادامه داد : همه مشکلات سرمایه گذاران و کارآفرینان استان اختصاص تسهیلات نیست بلکه بهره بالایی که اجازه نمی دهد دستاوردهای تولید،نصیب کارآفرین شود.

آقای طوماسی ، دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان نیز گفت : میزان بهره تسهیلات در دست استان نیست و در عین حال سعی کرده ایم روند ارائه تسهیلات را کاهش دهیم.

 وی  افزود : ما خواستار افزایش اختیارات هستیم ، اما باید زمینه هزینه سپرده های نزد بانکها هم مشخص باشد.

 طوماسی در مورد هزینه کرد بانکها هم خاطرنشان کرد : بر اساس آمار 76 درصد منابع در استان هزینه شده است و مابقی هم تقاضایی ارائه نشده است که اگر ارائه می شد پرداخت می گردید.

انتهای پیام/ص.ف

 علت اصلی رکود  تولیدنرخ بالای تسهیلات است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.