استاندار همدان گفت: پول مردم نبايد در بانک ها يا نزد تسهيلات گيرنده بلوکه شود.

پول مردم نباید در بانک ها بلوکه شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  محمد ناصر نیکبخت بیان کرد: بانک ها از منابع داخلی پرداخت های مناسبی داشته اند اما برخی بانک ها از منابع رونق توليد به خوبي استفاده نکرده اند.
وی ادامه داد: گزارشي که درباره عملکرد بانک صادرات در رونق توليد ارائه شد رضايت بخش نبود بنابراين بايد نسبت به ارتقای شاخص های عملکردی تلاش شود.
استاندار همدان تاکيد کرد: عنوان اينکه متقاضي براي دريافت تسهيلات مراجعه نمی کند براي بنده قابل قبول نيست چون مسئولان بانک بايد علت مراجعه نکردن متقاضی را پيگيری و موانع را رفع کنند.
نيکبخت گفت: ارائه تسهيلات بانکي موجب ايجاد فرصت هاي شغلی مي شود بنابراين با توجه به تاکيد رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهوری بر ايجاد اشتغال بايد از همه فرصت ها و ظرفيت ها برای ايجاد اشتغال استفاده کرد.
وی هدف از حضور سرزده در بانک را بررسي روند پرداخت تسهيلات طرح های توليدی و همفکری و پيگيری کارها با همکاری بانک های عامل ذکر کرد.
استاندار همدان افزود: در حال حاضر اساسی ترين نياز کشور ايجاد فرصت های شغلی برای افراد جويای کار است تا با تقويت حوزه توليد با همکاری بانک ها بتوان به اين هدف دست يافت.
نيکبخت افزود: با تدبير دولت و همکاري مسئولان اقتصادی استان واحدهای توليدی راکد و نيمه فعال دوباره به چرخه توليد بازگشتند و هم اينک درصدد افزايش ظرفيت توليد آنها هستيم.
استاندار همدان گفت: همچنين دستگاه های اجرايي مرتبط با طرح پيشنهادی، بايد پس از معرفي متقاضی به بانک آن را رها نکرده و روند پيشرفت کار متقاضی را پيگيری کنند.

نيکبخت ادامه داد: کارشناس دستگاه های اجرايی با بانک ها ارتباط بيشتری داشته باشند و از هيات مديره بانک انتظار دارم به مديران شعب و کارشناسان همين توصيه را داشته باشند.
وی افزود: کارشناسان وظيفه شرعی، دينی و اخلاقی برای کمک به ايجاد اشتغال دارند بنابراين بايد در زمينه ضرورت و اهميت حمايت و همکاري با متقاضي توجيه شوند.
وي با تاکيد بر توجه به منويات رهبری به ويژه اقتصاد مقاومتی افزود: بايد همه مسئولان به ويژه مديران بانک ها برای اجرای اقتصاد مقاومتی، رونق توليد و ايجاد اشتغال کمک و همکاری کنند.
استاندار همدان افزود: رئيس جمهوری نيز بر نجات اقتصاد تاکيد دارند که اين خواسته با ايجاد اشتغال و توسعه بخش توليد محقق می شود.
نيکبخت اظهارکرد: استان به صنايع تبديلی کشاورزی و سردخانه نياز اساسی دارد و بانک ها می توانند در اين زمينه جدی وارد شوند.
وي با ذکر اينکه گردشگری محور توسعه استان است اضافه کرد: با حذف پرداخت عوارض، هتل های مجهز و پنج ستاره در استان همدان در حال ساخت است که اين هتل ها برای پاسخ به سلائق مختلف گردشگران ايجاد مي شود.
وی از نتايج به دست آمده در اين بازديد ابراز خوشحالي کرد و گفت: برخلاف تصور، مديران بانک صادرات آماده برداشتن گام های بلند برای توسعه استان هستند و مديران دستگاه هاي مرتبط نيز بايد آمادگي خود را براي تعامل با اين بانک افزايش دهند.
استاندار همدان پيشتر در نشستی خبر بازديد سر زده از بانک ها را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/خ

پول مردم نباید نزد بانک های بلوک شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.