سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای بیش از 31 هزار گواهینامه مهارت به مددجویان کردستانی

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت:با همکاری جهاددانشگاهی 31 هزار و 457 فقره گواهینامه دوره‌های کوتاه مدت مهارت در رشته‌های مختلف کشاورزی و کارآفرینی به مددجویان زندان‌های استان اعطا شده است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ اسحاق ابراهیمی در دیدار با چیا سهراب نژاد،رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با اشاره به تعامل خوب و هدفمند جهاد دانشگاهی با زندان‌های استان،گفت:خوشبختانه از سال 89 که همکاری میان اداره کل زندان های کردستان و جهاد دانشگاهی استان کلید خورد، خدمات قابل توجهی در حوزه آموزش به زندانیان ارائه شده است.

وی افزود: اعطای 31 هزار و 457 فقره گواهینامه دوره‌های کوتاه مدت مهارت، در رشته‌های مختلف کشاورزی و کارآفرینی از جمله خدمات ارائه شده درحوزه آموزش به زندانیان است.

وی با اشاره به خدمات آموزشی ارائه شده به زندانیان استان در سال گذشته گفت: براساس تقاهمنامه‌سال 95 بیش از چهار هزار و 500 گواهینامه مهارت به مددجویان مراکز اصلاحی و تربیتی استان اعطا شد.

ابراهیمی در ادامه خواستار آموزش آن دسته از مشاغلی که نیاز به آن در جامعه و بازار کار احساس می شود شد و گفت: زندانیان نیز عضوی از جامعه هستند که در این راستا کمک به مهارت آموزی آنان علاوه بر اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از میان خواهد برد، از سوی دیگر به کاهش جمعیت بیکاران در جامعه که معضل کنونی کشور و استان نیز هست کمک شایانی خواهد کرد.

وی زندان ها را دارای رسالت «تامینی - تربیتی» و جهاددانشگاهی را نیز دارای رسالتی «علمی و پژوهشی» دانست و بیان کرد: تعامل زندان ها و جهاددانشگاهی می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب در جامعه بسیار موثر واقع شود.

مدیرکل زندان‌های کردستان از اعطای وام قرض الحسنه اشتغال به 130 نفر از مددجویان آزاد شده زندان های استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت:از پاییز سال گذشته تاکنون به آن دسته زندانیانی که در طول مدت حبس ضمن شرکت در کلاس‌های حرفه آموزی موفق به دریافت گواهینامه های مهارت شده بودند با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید وام اشتغالزایی از 12 تا 18 میلیون تومان پرداخت شد.

ابراهیمی، کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان را یکی از مولفه‌های موثر واقع شدن برنامه های اصلاحی و تربیتی در مراکز اصلاحی و تربیتی دانست و تاکید کرد: شواهد حاکی از آن است که بازگشت مجدد زندانیانی که پس از آزادی به حال خود رها نشده و به طریق گوناگون مورد حمایت واقع شده‌اند نزدیک به صفر بوده که این موضوع اهمیت توجه به زندانیان آزاد شده در جهت سلامت جامعه را نشان می دهد .

وی افزود: طی سال‌های گذشته زندان‌ها و مراکز اصلاحی و تربیتی به عنوان بخشی از جامعه هدف این مرکز پژوهشی، همواره مورد توجه قرار گرفته است .

انتهای پیام/م

 اعطای وام قرض الحسنه اشتغال به 130 نفر از مددجویان آزاد شده زندان های استان کردستان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.