سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سال جاری یک هزار و 536 هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان احمد باقری مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با توجه به کاهش نزولات آسمانی که منجر به پایین رفتن سفره آبهای زیر زمینی شده است بیان کرد: مجهز کردن اراضی شهرستان نهاوند به سیستم آبیاری تحت فشار از جمله برنامه های این مدیریت برای مقابله با بحران خشکسالی است.

وی خاطرنشان با بیان اینکه نهاوند قطب اصلی کشاورزی استان است و کمبود آب می تواند اقتصاد این شهرستان را با مشکل روبرو کند افزود: طرح تجهیز اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار از سالهای گذشته در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

باقری ادامه داد: در این شهرستان نزدیک به 20 هزار هکتار اراضی مستعد آبیاری مکانیزه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: تاکنون در شهرستان نهاوند بیش از هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی از سالهای گذشته به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند که نیمی از اراضی مکانیزه استان را شامل می شود.

باقری گفت: در ادامه اجرای این طرح امسال اعتبارات خوبی به شهرستان داده شد و برای 2 هزار و 40 هکتار طرح پرونده تشکیل شده است که تاکنون با یک هزار و 536 هکتار آن موافقت به عمل آمده و بخش عمده ای از آن اجرا شده و مابقی نیز در حال اجرا است.

وی افزود: در سال جاری برای اجرای این طرح سهم این شهرستان از اعتبارات استانی 64 میلیارد و 500 میلیون ریال بود که با توجه به استعدادهای موجود 95 میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

باقری ادامه داد: در بخش گیان 800 هکتار از اراضی با اعتبار 98 میلیارد ریال ، در روستای حسین آباد 300 هکتار با اعتبار 24 میلیارد ریال، روستای زرامین سفلی با 270 هکتار و 27 میلیارد ریال و در روستای ازنهری 220 هکتار با 17 میلیارد ریال اعتبار زیر پوشش آبیاری مکانیزه قرار گرفتند.

انتهای پیام/د.ا

تجهیز یک هزار ازاراضی شهرستان نهاوند به آبیاری تحت فشار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین
۰۸:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
با سلام
یکی از راهکارهای افزایش بهره وری و خودکار سازی آبیاری استفاده از پکیج های ایستگاه پمپاژ باغی و صنعتی میباشد. که به دوستان پیشنهاد میکنم