رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان از تولید بیش از یک میلیون شاخه گل رز در همدان خبر داد.

تولید بیش از یک میلیون شاخه گل رز در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جواد رشیدی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته 9 هزار و 600 تن انواع محصولات گلخانه ای در همدان برداشت شده است.

وی از احداث بزرگترین گلخانه کشور در سطح استان همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: این گلخانه جزو 15 گلخانه کشور است که با وسعت 6 هکتار برای تولید گل رز شاخه بریده گلنک زنی شده است.

رشیدی اظهار داشت: شهرستان همدان 126 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان 35 هزار هکتار آبی و الباقی دیم است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 61 هزار تن گندم از سطح زیر کشت 53 هزار هکتار از اراضی آبی و دیمی برداشت شده است و 37 هزار و 753 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: در فصل جاری، 84 هزار تن محصولات باغی و همچنین 190 هزار تن سیب زمینی از 4500 هکتار از اراضی این شهرستان برداشت شده است.

وی با اعلام اینکه 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یونجه کاشته شده و 90 هزار تن محصول برداشت شده است، افزود: از یک هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی که سیر کاشته شده 19 هزار تن محصول برداشت شده است.

رشیدی یادآور شد: سالانه بیش از 50 هزار تن موسیر که به عنوان یک محصول کم آب بر شناخته شده از اراضی همدان برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

انتهای پیام/ د

تولید محصولات گلخانه ای در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.