سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهید شهبازی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهیدشهبازی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اسماعیل شهبازی در سال 1343 در خانواده مؤمن و پاك و با صفا در روستای چورس از توابع بخش چایپاره دیده به جهان هستی باز كرد. در آغوش و در دامان پاك پدری مهربان و صمیمی و مادری دلسوز و رنجدیده بالیده شد و با یاد و نام و عشق امام حسین(ع) بزرگ شد.با تلاش و جدیت هر چه بیشتر تحصیلات خود را در زادگاهش و شهرستان خوی با موفقیت به پایان رساند و وارد مركز تربیت معلم شهید كوچری گردید و دانشجو معلم شد.


اسماعیل شهبازی، شیرین سخن و مایه سرور و خوشحالی دل دوستان و بسیجیان و سلحشوران بود. گشاده رو و خندان و مهربان و باصفا و خونگرم بود. ضمیر و اندرونی پاك ومعنوی داشت. وقتی كه خدا را می خواند گویی تمام وجودش با خدا مناجات و راز و نیاز می كند. مؤدب و فروتن بود. به همه اخلاص می ورزید و همه را دوست می داشت و همه را دوست می داشت و خود محبوب دل دوستان و رزمندگان مؤمن بود. اخلاق نیكو و پسندیده‌ای داشت. بزرگوار بود و نگاه مهربانانه‌ای داشت. با دست پرمهرش با یاران مصافحه می كرد. از صمیم دل به دوستان،‌ دوستی و عشق می ورزید.

شهید مجاهد پاك، جوان مؤمن و معتقد و مذهبی،‌ پیرو خط امام و ولایت و رهبری فقیه بود. واجبات را به پای می داشت و امر به معروف و نهی از منكر می كرد و نماز شب می خواند. در مناجاتها و دعای كمیل و توسل شركت می كرد. دوستدار و دلباخته اسلام و انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود. مهر سیدالشهدا(ع) را دل داشت و در بزرگداشت ماه محرم و ماه خون ماه پیروزی حق‌، عزادار بود و به عشق امام حسین(ع) شیفته فرزند صالح او، امام خمینی بود. در پایگاه مقاومت عضو بود و نقش فعالی داشت و در راستای لبیك گویی به ندای هل من ناصر ینصرنی حضرت روح ا... لباس بسیجی بر تن كرد و به صف مجاهدان و پیكارگران راه حقیقت پیوست. نامش با نام بسیجی مجاهد و شجاع در جریده عاشقان حق و پیروان ولی امر زنده و مزین شد. عازم جبهه ها شد و در راه حفظ میهن اسلامی و دین و شرف و حیثیت مدتها در میادین نبرد و پیكار با خصم و دشمن زبون و كافر بعثی به جانبازی و ایثارگری پرداخت.


وجودش را مأمن و جایگاه انس و دوستی برای رزمندگان ساخت و پس از مدتها رشادت و مجاهدت و نبرد در تاریخ1366/11/2 در سرزمین ماووت در عملیات بیت المقدس 2 به شرف والای جاویدالاثری نائل شد و به جاودانگاه تاریخ و دفتر زرین دفاع از میهن و شرف پیوست و نامش را جاودانه ساخت.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید اسماعیل شهبازی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.