سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی قزاقستان برای امضای توافقنامه های همکاری نظامی ـ امنیتی با افغانستان

«بیبوت بکرویچ اتم‌کولف»، وزیر دفاع و صنعت فضایی کشور قزاقستان با «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «بیبوت بکرویچ اتم‌کولف»، وزیر دفاع و صنعت فضایی کشور قزاقستان با «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان دیدار کرد.

در این نشست رییس اجرائی افغانستان روابط میان دو کشور دوستانه و صمیمی‌ است و این روابط در جریان کار حکومت وحدت ملی بهبود و استحکام بیشتری یافته است. 

رئیس اجراییه در ادامه صحبت‌های خویش از تهدیدهای مشترک علیه منطقه و هر دو کشور سخن گفت و بر همکاری‌ دفاعی و امنیتی میان دو کشور برای مهار این چالش‌ها تاکید نمود. 

وزیر دفاع قزاقستان نیز با تشکر از رئیس اجرائی دولت کابل و استقبال گرم حکومت و مردم افغانستان٬‌ سفر خود به کابل را پر دستاورد خواند و از صحبت‌های مفصل و فشرده خود با وزارت‌های دفاع٬‌ داخله و دیگر مسوولان کشور گزارش داد.

آقای اتم‌کولوف در صحبت‌های خویش توضیح داد که در عرصه‌های افزایش تجارت٬‌ کار مشترک بالای انرژی٬ امتداد و ساختن خط آهن و همکاری‌های نظامی-امنیتی با طرف افغانستان صحبت کرده‌ است و کشورش آماده است در این بخش‌ها با افغانستان همکاری نماید.
آقای اتم‌کولوف در صحبت‌های خویش همچنان از آمادگی کشورش برای امضای توافقنا‌مه‌های همکاری با افغانستان در عرصه نظامی٬‌ عکس‌برداری فضایی و امنیت سایبری خبرداد.

وی همچنان تاکید نمود که کشورش به فراهم سازی زمینه تحصیل به دانشجویان افغانستان در قزاقستان ادامه می‌دهد٬‌ و آماده است کدرهای ملکی و نظامی افغانستان را نیز آموزش دهد.

آقای اتم‌کولوف همچنان در صحبت‌های خویش از کمک‌های انسانی دو و نیم ملیون دالری کشورش به افغانستان خبرداد. 

اتم‌کولوف در ادامه صحبت‌های خویش گفت که قوای مسلح افغانستان در دفاع از تمام جمهوریت‌های آسیای میانه در خط اول نبرد علیه تروریزم می‌جنگد و ما آماده‌ هستیم از شما و نیروهای مسلح شما حمایت نماییم.

رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز در پایان با تشکر و قدردانی از همکاری‌های جمهوری قزاقستان به ادامه این همکاری‌ها و مبارزه مشترک با تروریسم برای صلح و استقرار در منطقه تاکید نمود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.