رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در ویژه برنامهٔ روز جهانی کاهش حوادث گفت: مبارزه با حوادث نیازمند کار سازمان یافته و موثر است.

تاکید «عبدالله» بر لزوم مبارزه سازمان یافته با حوادث طبیعیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در ویژه برنامهٔ روز جهانی کاهش حوادث گفت: مبارزه با حوادث نیازمند کار سازمان یافته و موثر است.

وی اظهار داشت: حکومت متعهد به حسابدهی شفاف در رابطه با کمک‌های بشر دوستانه است.

در این برنامه که امروز (سه ‌شنبه ۲ عقرب) از سوی اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث و با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد، بنیاد آغاخان و برخی از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای تمویل‌کننده برگزار شده بود، رئیس اجرائی دولت افغانستان بر مبارزۀ سازمان یافته و موثر با حوادث تأکید کرد.

عبدالله عبدالله عنوان کرد: ناامنی‌ها و حوادث طبیعی مثل خشکسالی، سیلاب و برف‌کوچ که سبب بیجاشدن مردم می‌گردد، شرایط خاصی را در افغانستان پیش آورده است و ما نیازمند کار جدی‌تر و سازمان یافته می‌باشیم. 

رئیس اجرائی دولت وححدت ملی تصریح کرد: در هنگام وقوع حوادث دسترسی شهروندان به غذا، خدمات صحی و آموزش دشوار می‌گردد؛ این درحالی است که مردم با فقر، بیکاری، عدم مصونیت عذایی و سوء تغذی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و رسیدگی به آن‌ها ایجاب می کند برنامه‌های پیشگیرانه روی دست گرفته شود.

وی تأکید کرد: حوادث طبیعی بر روند توسعه و پیشرفت کشور تاثیرات مخرب به جا می‌گذارد. در این زمینه حکومت برنامه‌هایش را با در نظر داشت چارچوب جهانی «سندای» برای کاهش و جلوگیری از حوادث احتمالی تنظیم می کند.

عبدالله عبدالله افزود: رهبری حکومت به حسابدهی شفاف در ارتباط با کمک‌های بشر دوستانه متعهد بوده و انتظار دارد تا اداره ملی مبارزه با حوادث در میان سایر ادارات دولتی از این منظر نمونه باشد.

رئیس اجرائی افغانستان گفت: رهبری حکومت تلاش کرد که فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای همکار را در راستای مبارزه با حوادث و امور بشری هماهنگ سازد تا از منابع و فرصت‌ها برای کاهش خطرات استفاده بهتری صورت گیرد.

وی یادآور شد که در مورد آگاهی عامه از حوادث طبیعی کارهای اندکی صورت گرفته است و باید روی این موضوع در سطح ملی تمرکز شود. عبدالله اطمینان داد که بحث آگاهی‌ عامه را نیز شامل برنامه میثاق شهروندی می نمایند.

قابل ذکر است که در این برنامه خانم نورجهان موانی، سفیر و نماینده سیاسی آغاخان در افغانستان و آقای توبی لانزر، نماینده ویژه و هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل متحد نیز صحبت کردند و بر ادامه تعهداتشان در راستای کمک‌های بشری و مبارزه با حوادث تأکید ورزیدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.