سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت هوای ۳ شهر آذربایجان غربی ناسالم شد

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر کیفیت هوای سه شهر استان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سعید موسوی رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی  با بیان اینکه کیفیت هوای شهر‌های بوکان، سلماس و ارومیه برای سومین روز متوالی بعد از ظهر امروز دوشنبه در وضعیت ناسالم قرار دارد افزود: به دلیل ورود گرد و غبار و ریزگرد‌ها از کشور‌های همسایه کیفیت هوای سایر شهر‌های استان از جمله سردشت نیز به سمت آلودگی است.

وی با بیان اینکه امروز دوشنبه وضعیت کیفی هوای ارومیه بر اساس شاخص AQI برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است افزود: منشأ ذرات داخلی بوده و پایداری و سردی هوا آن را تشدید می‌کند.

موسوی با اشاره به اینکه هم اکنون میزان ذرات معلق کمتراز ۱۰ میکرون در ارومیه ۱۹۱ میکروگرم بوده که برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است افزود: میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نیز ۵۳ میکروگرم است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی میزان ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در سلماس را نیز ۱۷۱ میکروگرم و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و نیز در هوای شهر بوکان را ۳۸ میکروگرم عنوان کرد.

موسوی اظهارداشت: توصیه می‌شود ساکنان شهر به ویژه بیماران قلبی و عروقی، کودکان، کهنسالان و بیماران خاص در مواقع آلودگی هوا از تردد در سطح خیابان‌های شهر پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از مایعات، آبمیوه به شهروندان در روز‌های بالا بودن بارآلودگی هوا توصیه می‌شود گفت: تا حد امکان مردم از تردد در سطح شهر به خصوص مرکز شهر ارومیه خودداری کنند و در صورت اجبار برای حضور در بیرون از ماسک به خصوص ماسک‌های استاندارد حتماً استفاده کنند.

موسوی با هشدار به شهروندان در شهر‌های دارای آلودگی هوا عنوان کرد: به مدیران مدارس و مهد‌های کودک توصیه می‌شود همه فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس را حذف کنند.

وی اضافه کرد: همه ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی و سایر فعالیت‌های ورزشی هوازی، به ویژه در اوایل صبح جدا خودداری کنند.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان فعال است بیان داشت: دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در جنوب، دو ایستگاه در شمال و چهار ایستگاه نیز در مرکز استان ارومیه قرار دارند.

انتهای پیام/م

هوای آذربایجان غربی آلوده و برای گروه‌های سنی حساس ناسالم شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.