وی ادامه داد: بخشی از تربیت حرفه ای معلمان باید به صورت رسمی به عنوان تربیت تکنولوژیکی باشد و دانشجو معلمان باید فرصت فناوری های نوین را به درستی یاد گرفته و از آن استفاده کنند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در معماری جدید دروس تربیت معلم، مسئله برخورداری از هویت حرفه ای مستلزم این است که آموزش ها به برنامه رسمی منحصر نشوند و بسیاری از فرصت های پیدا و پنهان دیگر در فرآیند تربیت معلم پرداخته شود.
مهرمحمدی با اشاره به اینکه ضلع دوم تربیت تکنولوژیک معلمان استفاده از بخش غیر رسمی آموزش هاست، عنوان کرد: باید فرصت های تربیتی دیگری را در حوزه آی سی تی فراهم کنیم.
وی بیان کرد: برنامه درسی غیر رسمی ناظر به فرصت های داوطلبانه است که باید در دانشگاه برای آنها بسترسازی انجام شود و ذهنیت دانشجو معلمان معطوف به آثار تمدن ساز آی سی تی شود.
مهرمحمدی با اشاره به اینکه فرصت یادگیری برای دانشجو معلمان به صورت آموزش غیر مستقیم است، گفت: اساتید باید نسبت به الگو سازی در حوزه آی سی تی اقدام کنند و زمینه ای ایجاد شود که هر درسی از دروس تربیت معلم به نوعی تقویت کننده است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: باید هر درس کارکرد ثانوی داشته باشد تا به صورت غیرمستقیم پیام نیاز به استفاده از فناوری جدید در خدمت بهسازی یادگیری را به دانشجو معلمان منتقل کنیم.
وی یادآور شد: محیط دانشگاه فرهنگیان را باید محیط هوشمند کنیم و سامانه ها و شبکه های اجتماعی مختلفی برای دانشجو معلمان در پردیس ها ایجاد کنیم و مجموعه این فرصت ها یادگیری هویت تکنولوژیک را برای معلمان جدید می سازد که گام هایی در این زمینه برداشته شده و البته باید تقویت شود.
انتهای پیام /