سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت ترویج فرهنگ اسلامی و دینی

امام جمعه بیجار بر ترویج فرهنگ اسلامی و دینی تأکید کرد وگفت: مرثیه‌خوانی از راه‌هایی مهم برای جلوگیری از بین رفتن فرهنگ عاشواریی است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام علی مرادی امام جمعه بیجار  یکشنبه شب در اختتامیه چهارمین تعزیه و مرثیه راویان عشق در سالن اجتماعت مجتمع نور اداره تبلیغات اسلامی، بر ترویج فرهنگ اسلامی و دینی تأکید کرد وگفت: مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی از راه‌هایی مهم برای جلوگیری از انحطاط و از بین رفتن فرهنگ عاشواریی است.

وی با بیان اینکه شعرای مدیحه‌سرا در نگاه اهل بیت جایگاه رفیعی دارند، افزود: مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی اجر و پاداشی نیک از جانب خداوند دارد.

مرادی انقلاب اسلامی ایران را ثمره ارادت و عزاداری  امام حسین (ع) توسط مردم ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم ایران اسلامی پیرو خط امام خمینی (ره) و تأسی از امام حسین و قیام و نهضت عاشورا انقلاب اسلامی ایران را بپا کرد.

خطیب جمعه بیجار گفت: اگر مردم ایران اسلامی به عنوان مردمی ظلم‌ستیز و استکبارستیز معروف هستند و تمام دنیا به تأسی ایران عمل می‌کنند ثمره و نقش شعر شعرای مادهین و... است.

وی در ادامه به آسیب‌شناسی در عزاداری‌ها تأکید کرد و گفت: علامت‌هایی با نقوش غیراسلامی در دستجات، هیچ‌گونه همخوانی با عقلانیت و مذهب و عزاداری برای اهل بیت ندارد.

امام جمعه بیجار در ادامه با بیان اینکه قیام عاشورا و کربلا درسی برای همیشه تاریخ و تمام انسان‌ها است، گفت: زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا تضمین‌کننده سعادت تمامی مسلمانان متعهد در تمام ادوار است.

انتهای پیام/ د م

زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا تضمین‌کننده سعادت مسلمانان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.