نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه دشمنان همیشه به دنبال توطئه و تهمت هستند و این موضوع حتی در زمان نبی مکرم اسلام(ص) وجود داشت گفت: علما و روحانیون در عمل به وظایف خود کوتاهی نکنند و سرزنش های دشمنان نباید مانع انجام وظیفه آنها شود و با درایت و شجاعت با توطئه های دشمنان و بدخواهان مقابله کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در جلسه معارفه مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج گفت: علما و روحانیون استان وظیفه دارند طلابی تربیت کنند که بتوانند پاسخگوی نیازهای معرفتی مردم باشند و همه مسائل شخصی و عبادی مردم را براساس فقه شافعی تنظیم کنند و قضاتی فاضل و عالم تربیت کنند که بر احکام فقه شافعی تسلط کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: سفر پر خیر و برکت رهبری به استان کردستان تحول خوبی را ایجاد کرد پروژه های تصویبی این سفر ظرفیت های خوبی را به وجو آورد که زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به برگزاری پیش کنگره امام شافعی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: ظرفیت های فراوان علمی و فرهنگی برای طالبان تحصیل علوم دینی خصوصا فقه شافعی در استان فراهم شده است که از جمله اینها می توان به کتابخانه بزرگ امام خامنه ای، مرکز علمی پژوهشی امام شافعی، توسعه و تجهیز مدارس علوم دینی و غیره اشاره کرد که اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات سفر رهبری تامین شده است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تغییر در حوزه فرهنگ را گوشزد کرده و ما باید تغییر در حوزه فرهنگی را جدی بگیریم و در این خصوص احساس خطر کنیم که اگر از فرهنگ اسلامی دفاع نکنیم این فرهنگ از بین می رود همچنانی که توانسته اند بخش هایی از آن را تغییر دهند.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: سرعت پیشرفت های علمی و دشمنی ها که بسیار بالا است را در نظر بگیریم دشمنان با تمام توان برای تغیر سبک زندگی مسلمانان به سبک زندگی پوچ و بی اساس غربی وارد میدان شده اند.
وی بسترسازی برای تربیت طلاب و روحانیون فقه شافعی را مهمترین رسالت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد و گفت: فراهم کردن زیرساخت ها و بسترهای علمی و آموزشی وظیفه ما است اما تربیت طلاب و روحانیون استان بر عهده علما و اساتید بومی است و انتظار می رود در این راستا از همه ابزارها خصوصا فضای مجازی و اینترنت برای ایجاد یک تحول علمی و فرهنگی استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب در نظر دارد شعبه ای از پژوهشکده تقریب مذاهب را در استان ایجاد و راه اندازی کند که از این طریق فضای تفحص و پژوهش علمی برای همه فراهم شود.
وی گفت: دشمنان ما هم با پرچم کفر، فساد و فحشا و هم با پرچم اسلام بدلی و آمریکایی به میدان آمده اند و تفکر وهابیت و داعش ساخته دست آمریکا و اسرائیل ست که در جهت منافع مادی و سیاسی آنها می باشد.
وی خاطرنشان کرد: ابلاغ رسالت الهی مهمترین مسئولیت و وظیفه طلاب است که در سایه دستورات الهی به وحدت، آرامش و برادری برسیم و همه ما وظیفه داریم که از دین خدا دفاع کنیم.
آیت الله حسینی شاهرودی به وضعیت پیچیده و توطئه های متعدد دشمنان علیه مسلمانان و خصوصا جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در موقعیتی به سر می بریم که مستکبرین از هر ابزار و وسیله ای برای ضربه زدن به مسلمانان استفاده می کند تا از طریق ایجاد تفرقه و نفاق بتوانند وحدت دنیای اسلام را از بین ببرند و بر مسلمانان مسلط شوند.
وی گفت: درگیری حق و باطل از زمان حضرت آدم بوده و این درگیری بعدها به شیاطین جن و انس کشیده شد و همه ما باید هوشیار باشیم که آماج حملات شیاطین قرار نگیریم.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه علما اسوه حسنه هستند، گفت:عالم ربانی کسی است که وقتی به چهره او نگاه کنیم خدا را بیاد بیاوریم و این شخص وجه الله است و کسی که مطیع اوامر الهی شود خداوند علم و برکت به زندگی او می دهد.
وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون که عهده دار رسالات الهی هستند وظیفه خطیری بر عهده دارند و مردم را به سمت دین خدا و انوار الهی هدایت کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: همه طلاب و روحانیون باید به علوم روز تجهیز شوند تا با بهره گیری از علم و دانش خود بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه و شبهات روز باشند زیرا دشمن هر روز شبهات جدیدی وارد می کند.
وی به جایگاه امام شافعی(رض) اشاره کرد و افزود: زمینه های خوبی برای تحصیل و پژوهش در فقه امام شافعی فراهم شده است که طالبان علم بتوانند با آرامش و بدونه دغدغه تحصیل کنند و مدارج علمی را طی کنند.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان دسترسی به علوم و معارف دینی باید به نحوی باشد که همه بتوانند از معارف اسلامی بهره مند شوند و ظرفیت های خوبی ایجاد شود که طلاب و روحانیون بتوانند به وظایف خود عمل کنند و هر کس به اندازه توانی که دارد مسئولیتی را عهده دار است که باید این مسئولیت را به نحو احسنت بجا بیاورد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حجت الاسلام نصرتی اظهار کرد: از زحمات ارزشمند و قابل تقدیر حجت الاسلام نصرتی تشکر می کنیم و برای حجه الاسلام منتظری که عهده دار این مسئولیت خطیر شدند آرزوی توفیق داریم.
وی گفت: مسئولیت هیچگاه از انسان ساقط نمی گردد ممکن است نوع کار شخص تغیر کند اما اصل مسئولیتی که خدا بر عهده ما نهاده است را هیچ کس نمی تواند بگیرد.
نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: حجت الاسلام نصرتی در دوره مسئولیت خود منشاء برکات و خیرات فراوانی بودند و تلاش های ایشان در مناطق و مواقع مختلف را ارج می نهیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.