سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافت‌های تاریخی شهر اصفهان نشان از هویت این شهر است

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:بافت‌های تاریخی شهر اصفهان نشان از هویت این شهر بوده و عدم توجه به بافت‌های تاریخی که بیشتر مراکز میراثی در آن نهفته و مسیر گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر برشان امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه آب به عنوان امری حیاتی اهمیت ویژه‌ای برای تمامی آحاد جامعه داشته و عدم توجه به آن منجر به بحرانی عظیم خواهد شد، تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی از حوضچه‌های مختلف علاج واقعه قبل از وقوع است.

وی افزود: طرح‌های توسعه آب از حوضچه‌های زاینده‌رود و سایر حوزه‌ها با موانع و مشکلاتی مواجه شده و براساس اخبار و گزارشات رسیده متناقض، برداشت بی‌ضابطه آب از حوضچه زاینده‌رود قبل از اجرا و اتمام طرح‌های مصوب در نظر است طرح‌های توسعه آبرسانی اجرایی شود.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه شهروندان اصفهانی از محق‌ترین حق‌آبه‌داران این حوضچه بوده و کمبود آب به خصوص در شرق اصفهان، آنان را دچار مشکلات معیشتی کرده، جاری نبودن آب در زاینده رود عامل افسردگی، از بین رفتن و کاهش فضای سبز شهری شده و حتی یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش توریست داخلی و خارجی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت شهر اصفهان از شهرستان‌های مختلف استان و استان‌های همجوار خاصه چهارمحال و بختیاری و خوزستان تشکیل شده است، در یک همزیستی ملی با هم شهروندان این کلان‌شهر هستیم.

برشان عنوان داشت: باید با عزم ملی و اجتناب از تفرقه و تشتت و قومی‌گرایی در قالب یک تعامل همه‌جانبه، همدلی، همفکری و هم‌افزایی تمامی دست‌اندرکاران اجرایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب تمامی مساعی خود را به کار گرفته تا هر چه سریع‌تر شاهد حل مشکل عظیم بحران آبی برای تمام شهروندان شهر اصفهان و شهرهای همجوار استان و حتی دیگر استان‌ها باشیم.

وی ضمن درخواست اجرای کامل مصوبات شورای عالی آب تصریح کرد: از دولت مصرانه درخواست می‌کنم با توجه به استناد قولی که نسبت به تأمین اعتبار، رفع موانع و تسریع در طرح های آبرسانی مصوب در جاری شدن آب زاینده‌رود اقدام عاجل به عمل آورد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: قدمت شبکه آب و فاضلاب با توجه به سابقه بهره‌برداری بالغ بر نیم قرن، توسعه و گسترده شهر و ضرورت توسعه و توجه ویژه به تصفیه‌خانه «باباشیخ علی» با توجه به افزایش جمعیت و بهره‌برداران و جلوگیری از هدررفت آب و فرسودگی شبکه ضرورت دارد.

وی بیان داشت: با عنایت به اهمیت موضوع خواستار کمک دولت و اختصاص بودجه ملی به آن در راستای تسریع در عملیات بوده و می‌توان با یک همفکری و تعامل و عزم و اراده ملی و تدوین یک برنامه هدف‌گذاری‌شده با توجیه اقتصادی از مشارکت بهره‌برداران نیز استفاده تا هر چه سریع‌تر این معضل حل و نیاز شهروندان مرتفع و از هدررفت آب این سرمایه ملی جلوگیری شود.

برشان اضافه کرد: افسردگی، پایین آمدن سن افسردگی خاصه در زنان، جاری نبودن آب در زاینده‌رود، افزایش نزاع، طلاق و افسردگی زیبنده دیار نصف جهان نبوده و زنگ خطری است برای افزایش بدهکاری‌ها، اعتیاد و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی و توجه به آن باید در صدر برنامه‌های تمامی مسؤولان شهر و استان و کشور و سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات فرهنگی و مذهبی و خیرین جامعه باشد.

وی متذکر شد: یکی از برنامه‌های مؤثر توجه ویژه به امر ورزش، فراهم کردن تسهیلات لازم برای تفریحات سالم و تدوین و اجرای برنامه‌های مفرح است، این موضوع هم در زدودن موارد اشاره شده مؤثر است و هم عامل مؤثری در سلامت و شادابی فردی و سلامت جامعه داشته و عامل تأثیرگذار و مستقیم در کاهش هزینه‌های درمان خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سازمان‌های متولی مستقیم همانند وزارت ورزش و جوانان، شورای شهر و شهرداری با سازمان‌ها و نهادهای خدماتی شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی و صنعتی شهر و استان با یک حرکت جهادی به توسعه ورزش در تمامی ابعاد ورزش‌های پایه و همگانی و تربیت قهرمانی پایدار در تمامی رشته‌های ورزشی باید حمایت کامل از ورزش‌های قهرمانی و مقام‌آوران در سطح کشور و جهانی در خور شأن اصفهان، تقویت و ارتقای ورزش‌های باشگاهی و قهرمانی کارگری در این شهر و استان عزم ملی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اگر همه برنامه‌های اشاره‌شده را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم ضمن ادای دین قطعاً وظیفه خود را در زدودن افسردگی، نزاع، طلاق، اعتیاد، بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و سلامت جامعه ادا می‌کنیم.

برشان ابراز داشت: بافت‌های تاریخی شهر اصفهان نشان از هویت این شهر بوده و عدم توجه به بافت‌های تاریخی که بیشتر مراکز میراثی در آن نهفته و مسیر گردشگران داخلی و خارجی است، به دلیل بی‌توجهی یا کم‌توجهی از هویت شهری تهی شده و بسته‌های تشویقی جهت نوسازی و بازسازی این بافت و جذب سرمایه‌گذار کفایت نکرده و احیای این بافت علاوه بر اقدامات انجام شده در گرو راه عبور و مسیری قابل قبول و متناسب با نیاز شهروندان و شناسایی و باز کردن گلوگاه‌ها، کوی و محلات تاریخی است.

وی عنوان داشت: با توجه به این موضوع از سازمان نوسازی و بهسازی و مدیران مناطق شهرداری خاصه مناطق یک و 3 که بیشترین مساحت و مراکز را دارند در تعامل با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست می‌کنم تنگناها، گلوگاه‌ها، کوچه‌ها و معابر تاریخی را شناسایی و مسیر طرح‌هایی که در بازگشایی و ایجاد معابر مناسب در این مناطق را دارد را در بودجه سال 97 جهت احیاء و جذب سرمایه‌گذاری مشارکتی و باز کردن معابر و مسیرها در اولویت قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: مکان فعلی نمایشگاه بین‌المللی دیار نصف جهان که نقش ملی و بین‌المللی در بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی داشته و مهمترین مرکز تبادل و تعامل و بازاریابی همه‌جانبه در داخل و خارج کشور است، مناسب کلان شهر اصفهان و استان نبوده و تسریع در جابجایی آن هم از نظر نیاز گسترده فضای نمایشگاهی و جلوگیری از مشکلات ترافیکی از ضرورت های این شهر صنعتی است.

وی اذعان داشت: از مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها و شهرداری اصفهان می‌خواهم تا تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از این نمایشگاه را در اولویت خود قرار داده و به نحوی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند تا در نیمه اول سال 97 شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن باشیم.

برشان اضافه کرد: همچنین باید از مرکز فعلی و امکانات مرکز نمایشگاهی موجود و بهره‌برداری متناسب از سالن‌ها و تجهیزات آن در راستای توسعه فضای کسب و کار، کارآفرینی، نمایشگاه‌های صنایع دستی و مراکز فرهنگی متناسب از آن با توجه به موقعیت ویژه آن پل تاریخی شهرستان استفاده شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امید آنکه بتوانیم زاینده‌رود همیشه جاری رونق اقتصادی، گسترش و رفع موانع جذب توریسم و ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این شهر زیبای خدا داشته و زمینه‌ساز درآمدهای پایدار در شهرمان دیار نصف جهان باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

دولت برای جاری شدن آب زاینده‌رود اقدام عاجل کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.