سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای کیسینجر: توسعه برنامه اتمی کره شمالی همسایگانش را به سمت هسته‌ای شدن سوق می‌دهد

وزیر خارجه اسبق آمریکا مدعی شد ادامه توسعه برنامه‌ اتمی پیونگ‌یانگ، به هسته‌ای شدن بیشتر کشور‌های شرق آسیا منجر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «هنری کیسینجر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا با اشاره به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی دولت پیونگ یانگ مدعی شد همسایگان کره شمالی برای خنثی کردن «تهدید‌های هسته‌ای کیم جونگ اون»، سعی خواهند کرد تا خود را به تسلیحات اتمی مجهز کرده و از قدرت بازدارندگی آن بهره ببرند.

هنری کیسینجر که در زمان جنگ سرد در سِمت استراتژیست هسته‌ای خدمت کرده است، مدعی شد: اگر کره شمالی به ساخت و آزمایش بمب‌های هسته‌ای و اتمی شدن خود ادامه دهد، ساخت تسلیحات هسته‌ای در سایر کشور‌های آسیا از جمله کشور‌هایی که در همسایگی کره شمالی قرار دارند، گسترش می‌یابد.

وی در ادامه گفت: نمی‌توان پذیرفت که کره شمالی تنها کشور در منطقه شرق آسیا باشد که با قدرت بازدارندگی تسلیحات هسته ای، سایر کشور‌ها را تهدید کند، کشور‌های دیگر مانند کره جنوبی و ژاپن نیز نهایت تلاش خود را برای ساخت سلاح‌ها و موشک‌های هسته‌ای به کار می‌بندند تا در برابر تهدیدات کره شمالی ایستادگی کنند. در صورتی که برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی متوقف نشود، باید منتظر گسترش تسلیحات هسته‌ای باشیم.

کیسینجر در حالی چنین اظهار نظری کرده که چندی پیش وزیر دفاع ژاپن هشدار داد تهدید‌های کره شمالی به «سطح بحرانی» رسیده و نیروی دریایی ژاپن، کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک خود را از هفته گذشته آغاز کرده اند.

ژاپن و کره شمالی از کشور‌هایی هستند که به رغم استفاده از انرژی اتمی، پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را امضا کرده اند.

پیونگ یانگ در واکنش به اظهارات شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن تهدید کرد در صورت وقوع جنگ در شبه جزیره کره، ژاپن به هیچ عنوان امن نخواهد بود. در ماه اوت، کره شمالی سه موشک به سوی دریای ژاپن شلیک کرد که موجب فعال شدن هشداردهنده حمله هوایی این کشور شد.

ژاپن اخیرا تقویت ارتش خود را در راس امور قرار داده است. از سوی دیگر، کره جنوبی نیز در حال افزایش قدرت دفاع موشکی و تقویت زرادخانه‌های هسته‌ای خود است. سئول اخیرا به رغم مخالفت‌های پکن، با حمایت‌های واشنگتن، اقدام به استقرار سامانه دفاع هوایی تاد کرده تا از قدرت کافی در مقابل همسایه شمالی خود برخوردار باشد.

انتهای پیام/

اظهارات کیسینجر درباره به راه افتادن مسابقه تسلیحات هسته‌ای در شرق آسیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.