سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس گروه تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی مطرح کرد:

محدودیتی برای ثبت شرکت به نام اتباع خارجی وجود ندارد

فرجی گفت: اتباع خارجی در ایران، بدون هیچ محدودیتی می‌توانند صددرصد سهام پروژه را به نام خود ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم فرجی رییس گروه تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در همایش اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و آفریقا در خصوص سیاست های کلی جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به رشد اقتصادی در محور 20ساله، اظهار کرد: حضور موثر در بازارهای فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای، تحقق رقابت پذیری اقتصاد کشور در سطح بازارهای داخلی و خارجی، تعامل فعال با جهان در همه عرصه ها از جمله این سیاست ها به شمار می رود.

به کفته وی اصل 44 و برنامه ششم توسعه فرازهای دیگری برای سرمایه گذاری خارجی و افزایش رقابت پذیری فراهم کرده است.

فرجی ادامه داد: گسترش مناسبت های مالی و بانکی و بیمه ای از ابزارهای تسهیل کننده بین طرفین است که بدین منظور دولت از حضور موسسات مالی خارجی در رقابت تاسیس بانک و بیمه ای مشترک استقبال می کند.

نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه نظام پذیرش سرمایه‌گذاری در ایران براساس تشویق و حمایت جذب سرمایه گذاری خارجی است،گفت: در ایران برای ثبت شرکت به نام اتباع خارجی محدودیتی نداریم و  آنها می‌توانند صددرصد سهام پروژه را به نام خود ثبت کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین امکان انتقال اصل سرمایه و سود سهام، منافع حاصله از فعالیت اقتصادی ، امکان بهره مندی از رفتار برابر و سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانیان مقیم خارج در کلیه بخش هایی که بخش خصوصی ایران مجاز است، سرمایه گذاران خارجی نیز مجاز به فعالیت هستند.

این مقام مسوول با بیان اینکه مشوق های متعددی برای فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی و شرکای آنها در نظر گرفته شده است،گفت: تسهیل صدور مجوزها ، معافیت های مالیاتی و گمرکی نمونه ای از  این فعالیتها است که براساس فیلد و لوکیشن های سرمایه گذاری متفاوت است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.