سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۴۳ هزار شغل در مازندران

۴۳ هزار شغل در مازندران ایجاد می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن خیریان پور معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران گفت: ۴۳ هزار شغل از ۹۷۰ هزار شغل که باید  امسال در کشور ایجاد شود سهم مازندران است.

وی افزود: تولید و اشتغال دو امر مهم در کشور بوده که برای تحقق آن باید عزمی همگانی در ادارات دولتی، بخش خصوصی و تشکل‌ ها ایجاد شود.

خیریان پور حصول نتیجه کارگروه‌ های اشتغال را در تداوم برگزاری‌ های آن‌ ها دانست و افزود: برای ایجاد اشتغال، منابع مالی در  کشور و استان در اختیار داریم که باید برای بهره مندی از این تسهیلات، همه توان خود را در مازندران متمرکز کنیم.

وی گفت: در قالب بسته رونق تولید، ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش و از محل طرح تکاپو ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده و سهم مازندران ۶۱۸ میلیاردتومان بوده که دو تا  پنج  درصد  یارانه دارد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران افزود: ۱۳۰ میلیارد تومان  تسهیلات برای مشاغل خانگی در کشور است که از طریق کمیته امداد و بهزیستی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ۳۲ میلیارد تومان  تسهیلات در اختیار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مشاغل پشتیبان قرار داده  شده، گفت: سهم تنکابن یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون  تومان است.

خیریان پور با اشاره به تسهیلات ۵۴ میلیارد تومانی منابع روستایی، گفت: این امر توسط دفتر روستایی استانداری مازندران در حال انجام است.

وی سهم مازندران از محل منابع ۱.۵ میلیارد دلار توسعه روستایی، ۶۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این تسهیلات باید در  مازندران پیگیری شده و تا پایان آذر ماه امسال جذب شود.

وی منابع تملک و دارایی، منابع داخلی  بانک‌ ها، سرمایه‌ های بخش خصوصی و ۶۷۰ میلیون دلار سهم مازندران در سرمایه گذاری خارجی را از دیگر فرصت‌ های ایجاد اشتغال دانست و گفت: این مجموعه منابعی است که باید با تمام توان به سمت جذب آن‌ ها برویم.

انتهای پیام/ م

برنامه ریزی برای ایجاد شغل در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.