سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نام نویسی بیش از23 هزار فاقدشناسنامه در مدارس سیستان وبلوچستان

بیش از23 هزار فاقدشناسنامه در مدارس سیستان وبلوچستان نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: 23 هزار و 222 واجب التعلیم فاقد شناسنامه ایرانی و تبعه خارجی امسال در مدارس استان نام نویسی کردند.

میثم برازنده افزود: 12 هزار و 785 نفر از این دانش آموزان پسر و 10 هزار و 437 نفر نیز دختر هستند که امسال موفق به نام نویسی در کلاس های درس شدند.


وی گفت: در مجموع 19 هزار و 22 نفر از این افراد واجب التعلیم نام نویسی شده در مدارس سیستان و بلوچستان ایرانی و چهار هزار و 200 نفر نیز تبعه خارجی هستند.


وی ادامه داد: نام نویسی بیشترین واجب التعلیمان ایرانی در سیستان و بلوچستان با سه هزار و 341 نفر، سه هزار و 509 نفر و 2 هزار و 334 نفر مربوط به ناحیه یک و 2 زاهدان و شهرستان هیرمند بوده است.

 

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: همچنین بیشترین نام نویسی واجب التعلیمان خارجی با 926 نفر، 802 نفر، 684 نفر و 517 نفر در ناحیه یک و 2 زاهدان، ایرانشهر و سراوان انجام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هیات دولت با هدف توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از افزایش آسیب های اجتماعی با صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم التحصیل فاقد مدارک هویتی ایرانی و خارجی موافقت کرده است، همه واجب تعلیمان تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان سر کلاس های درس حاضر شدند.

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: با صدور این کارت امکان نام نویسی و تحصیل این افراد در مدارس تمام دوره های تحصیلی داخل کشور فراهم شده است.

برازنده اظهار داشت: در قالب اجرای این مصوبه، پس از بررسی های لازم برای تمام اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی و تبعه خارجی در سنین بین 6 تا 18 سال تمام کارت حمایت تحصیلی صادر شده است.

وی افزود: با توجه به نبود جمع بندی کامل از تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان فعلا امکان ارائه آمار کلی استان در زمینه تحصیل واجب تعلیمان ایرانی فاقد شناسنامه وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

نام نویسی فاقدین شناسنامه در مدارس سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.