سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امامان جمعه شیعه و سنی خاش کمک به مسلمانان میانمار را وظیفه شرعی دانستند

امامان جمعه شیعه و سنی خاش کمک به مردم مظلوم و مسلمان میانمار را وظیفه شرعی و اسلامی مسلمانان و سایر انسان‌ها دانسته و ملت بزرگ و نوعدوست ایران را به کمک شایسته به مسلمانان مظلوم میانمار دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امام جمعه خاش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خاش اظهار داشت: دولت میانمار در اذیت و آزار و کشتار مسلمانان با جنایتکاران میانماری هماهنگ است و متاسفانه مسلمانان در روهینگیا روزگاری سخت را سپری می‌کنند.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان با اشاره به فرارسیدن اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در صحرای کربلا افزود: خدمات رسانی به زائران حسینی و برگزاری پرشور آئین‌های خاص اربعین باید به طور شایسته انجام شود.

** یاری رساندن به مسلمانان میانمار مصداق جهاد است

امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: یاری رساندن به مسلمانان مظلوم میانمار مصداقی بارز از جهاد به شمار می‌رود و امت اسلام باید با جان و مال در صحنه مقابله با ظالمان و جنایتکاران حاضر شوند.

مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: خدمت رسانی مسئولان دلسوز نظام و از جمله عزیزان خدمتگزار در مجموعه سپاه و اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در منطقه قابل تقدیر است.

** جهاد مالی و جانی برای کمک به مسلمانان میانمار مهمترن موضوع است

امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز با مهم برشمردن جهاد در راه خدا و تاکید بر اینکه هر فردی بدون داشتن اراده جهاد بمیرد مرگ او به جهالت است، گفت: در شرایط کنونی جهاد جانی و مالی با بوداییان برای کمک به مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار مهمترین موضوع است و باید همه افراد امت نیت و اراده جهاد فی سبیل الله را داشته باشند و با جنایتکاران بودایی مقابله کنند.

مولوی محمد عثمان قلندرزهی با تاکید بر اینکه فرد مشرک و کافر به جنت نمی‌رسد، افزود: اگر کفار و مشرکان از عقیده و طریقت خود برگردند و توبه کنند و از خداوند نجات از جهنم و عذاب آخرت را طلب کنند مورد بخشش و رحمت پروردگار متعال قرار می‌گیرند.

امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز گفت: مسلمانان میانمار مظلوم‌ترین انسان‌ها در این کره خاکی هستند، زیرا در چنگ انسان‌های ظالم و ستمگری گرفتار هستند که در درندگی و خوی حیوانی بدترین جنایت و ظلم را به مسلمانان میانمار روا می‌دارند.

مولوی عبدالستار حسین زهی افزود: اسلام دین رحمت و مهربانی است و با ظلم و ستم و بی عدالتی‌ها مقابله می‌کند لذا امیدواریم امت اسلام با اتحاد و همدلی در مقابل دشمنان قسم خورده و انسان‌های ظالم و ستمگر بایستند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.