سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین کاروان زائران پاکستانی وارد زاهدان شدند

مدیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: دومین کاروان زائران پاکستانی اربعین حسینی (ع) در قالب هزار و ۱۰۰ نفر از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا بختیاری مدیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این زوار از شهر کوهات پاکستان هستند که با ۲۲ دستگاه اتوبوس امروز وارد میرجاوه شده و هم اینک در زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان بسر می‌برند.

وی ادامه داد: این زائران صبح فردا پس از برگزاری دعا و عزاداری، زاهدان را به سمت مسیر بعدی خود ترک خواهند کرد.

وی اضافه کرد: نخستین گروه رسمی اربعین در قالب هزار و ۴۰۰ نفر روز گذشته وارد سیستان و بلوچستان شدند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰۰ خادم از مردم این استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی اربعین حسینی ساماندهی شده اند.

بختیاری اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار زائر پاکستانی با گذر از سیستان و بلوچستان به کربلا مشرف شدند که امسال پیش بینی می‌شود با توجه به استقبال خوب مردم این کشور به حدود ۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی فعالیت می‌کند.

سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان‌ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.

میرجاوه در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.


انتهای پیام /ع

استقبال گرم مردم سیستان وبلوچستان از زائران حسینی پاکستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.