سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل اعتیاد با ارائه بسته آموزشی اصول و فنون پیشگیرانه

بسته آموزشی اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد به منظور کنترل این بلای خانمان سوز امروز در ساری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، صادقی فر معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در آیین رونمایی از بسته آموزشی اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد و درسنامه ازدواج جامعه کار و تولید در سالن همایش‌های بهزیستی ساری، گفت: این کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مشکلات اجتماعی با ارائه بسته آموزشی جدید با حضور کارشناسان ادارات کار و تعاون ۳۱ استان کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری با آسیب‌های مختلف اجتماعی روبرو است، افزود: تلاش می‌شود تا این بسته فرهنگی با برپایی کلاس آموزشی در کارگاه‌های زیر ۵۰۰ نفر برپا شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به درصد کارگران در معرض آسیب جامعه کار و تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود تورم و افزایش طلاق و اعتیاد درصد آسیب‌ها میانگین مناسبی ندارد و باید تلاش‌ها در ایجاد سلامت و آرامش افزایش یابد.

صادقی فر گفت: تدوین کتاب در زمینه‌های مختلف مشاوره، روانشناسی، راهکار‌های ازدواج مطمئن با حضور کارشناسان انجام شده است.

او با اشاره به وجود قتل و خودکشی در میان جامعه کارگری بیان کرد: امروز آسیب شناسی و مشاوره و بررسی عوامل بروز آسیب در جامعه کار ضروری است

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم و تحقیقات کشور نیز گفت: هم اکنون یک سوم جامعه کار و تولید کشور در اثر مشکلات روانشناختی با آسیب روبرو هستند و تفاوت دستمزد و حقوق، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، نبود مشاوره روانشناختی در محیط کار و تولید از دلایل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محیط کار است.

حمید یعقوبی جدی گرفتن روش‌های خودکشی مانند نهنگ آبی در کشور را ضروری دانست.

این مسئول با بیان اینکه هنوز فرهنگ مراجعه به مشاوره در کشور رواج نیافته است، افزود: مردان در اثر فشار‌های. کاری آسیب پذیرتر اززنان هستند.

یعقوبی در ادامه با اشاره به پایین بودن کیفیت زندگی مردان گفت: این میزان برای مردان حدود ۶۰ درصد اندازه گیری شد و اندازه گیری کیفیت زندگی زنان بیش از ۶۵ درصد است.

خستگی ناشی از کار زیاد، افسردگی و بیماری‌های جسمی از عوامل مشکلات روحی و روانی جامعه کار است.

مدیرکل کارتعاون و رفاه اجتماعی نیز گفت: ۶۰۰ هزار کارگر شناسه دار بیمه شده در مازندران حضور دارند و لازم است تا آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی برای این کارگران انجام شود.

اصغری با تاکید بر اینکه توجه به کارگاه‌های زیر ۲۰ کارگر نیز بزودی برنامه ریزی خواهد شد، افزود: باید برآورد و برنامه ریزی دقیقی در خصوص تعداد برپایی کارگاه‌های آموزشی و یا توزیع بسته‌های آموزشی انجام شود.

بررسی میزان سلامت روانی کارگان و کارمندان، بررسی میزان درگیر بودن کارگران زن و مرد با آسیب‌های روانی حین کار، بررسی عوامل به مخاطره انداختن سلامت اجتماعی جامعه کار و تولید از مباحث آموزشی کارگاه بود.

این کارگاه در مدت ۳ روز و در قالب ۶ کارگاه برگزار شد امروز با رونمایی از کتب آموزشی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ع

ارائه بسته آموزشی اصول و فنون پیشگیرانه از اعتیاد در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.