سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه نشست هیئت دولت مطرح شد؛

محمودی: ظرفیت تولید برق در آینده از 88 هزار مگاوات می‌گذرد

سرپرست وزارت نیرو گفت: ظرفیت تولید برق در تیرماه سال آینده، از مرز 88 هزار مگاوات خواهد گذشت.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره بازسازی نیروگاه‌های برق، اظهار کرد: با گذر از فصل تابستان فرصتی داریم تا تاسیساتی که حدود 3 ماه زیربار تامین برق بوده‌اند را وارد مرحله تعمیر و نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: این کار را از اواخر شهریور شروع کردیم و امسال باید 88 هزار مگاوات را وارد فاز تعمیراتی کنیم.

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه 18 هزار مگاوات به مرحله تعمیر رفته است و این روند همچنان ادامه دارد، بیان کرد: برای افزایش تولید برق 3500 مگاوات نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر در حال ساخت هستند و تا تیرماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

محمودی با بیان اینکه تیرماه سال آینده ظرفیت تولید برق کشور از 88 هزار مگاوات می‌گذرد، درباره آخرین وضعیت تأمین آب کشور تصریح کرد: کشور ما خشک است و در سال‌های مختلف با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته نزولات آسمانی تقریبا برابر بوده است، اما در برخی نقاط مثل حوزه دریاچه ارومیه شاهد بارش کمتری بوده‌ایم.

سرپرست وزارت نیرو شرایط تأمین آب شهرها و روستاها را در حالت متعادل عنوان کرد و گفت: ما در تابستان هرسال با افزایش مصرف روبه‌رو می‌شویم، روی میزان تأمین در حال انجام فعالیت‌هایی هستیم و در روستاها هم به دلیل منابع محدود مالی کارمان به کندی پیش می‌رود که لازم است به آن سرعت بهتری دهیم.


انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و برق کشور از زبان سرپرست وزارت نیرو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.