سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرورشي و فرهنگي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم:

حركت خودروهای راهيان نور در شب ممنوع است

حمزه ای گفت:اردوی راهیان نور امسال،حرکت خودروها و وسائل نقلیه در شب به طور کلی ممنوع بوده و تمام اتوبوس‌ها پس از بازرسی و تأمین ایمنی کامل حرکت خواهندکرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ناصر حمزه‌ای،معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم،با اشاره به برنامه اعزام راهیان نور دانش‌آموزان اظهار کرد: اعزام دانش‌آموزان از 22 مهر با حضور دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی غرب کشور آغاز شد که دانش‌آموزان به صورت نمادین از استان البرز به منطقه کرمانشاه و کردستان اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: اردوی دانش‌آموزی پسران از 26 مهر از استان قم آغاز شد و تا دهم آبان ادامه دارد و 2 هزار و 950 دانش آموز به سرزمین های نور اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مرحله دوم اعزام ویژه دختران از 22 آبان تا 25 آذر خواهد بود گفت: 5 هزار و 520 نفر برای اعزام دختران به اردوی راهیان نور پیش‌بینی شده و در مجموع بیش از 8 هزار و 500 نفر تا پایان آذر برنامه‌ریزی شده تا به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند.

وی گفت:با اشاره به قوانین در نظر گرفته شده برای اردوی راهیان نور امسال ،حرکت خودروها و وسائل نقلیه در شب به طور کلی ممنوع بوده و تمام اتوبوس‌ها پس از بازرسی و تأمین ایمنی کامل ساعت هشت از استان قم حرکت و ساعت 17 در اندیمشک مستقر می‌شوند.

حمزه‌ای با بیان اینکه دانش‌آموزان اعزامی تنها دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم هستند گفت: دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام اطلاعات کاملی از نکات مهم و ضروری اردو دریافت می‌کنند و پس از آموزش، آزمون اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات برگزار می‌شود و در صورت قبولی در آزمون به اردو اعزام می‌شوند.

وی رعایت این موارد را برای مدیر آموزشگاه و سرپرست اردو ضروری دانست و افزود: هر گروه به مدت چهار روز در اردو حضور دارند که از این میزان دو روز برای رفت و برگشت صرف می‌شود و دو روز باقیمانده به بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در شلمچه، نهر خین، هویزه، بیت المقدس، بیمارستان صحرایی امام حسین و فتح المبین می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: مرحله سوم اعزام در بهمن ماه خواهد بود و در صورتی که دانش‌آموزان پسر یا دختر به دو مرحله اول نرسیده باشند برای اعزام آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/ح

برگزاری آزمون ويژه دانش‌آموزان اعزامی به اردوی راهيان نور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.