در دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر قم بحث کمک 110 میلیون تومانی شهرداری به برپایی اردوهای راهیان نور تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم به ریاست بیاتی و با حضور اعضا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار  شد. 
 
طبق دستور جلسه اعلام شده از سوی شورای اسلامی شهر 15 طرح و لایحه در این جلسه مطرح شده و در معرض رأی اعضا گذاشته شد.
 
قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی، سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی، رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی، جانقربان سرپرست امور معماری و شهرسازی و دیگر مدیران و معاونین شهرداری در این جلسه نیز حضور داشت.
 
نخستین صورت جلسه دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز نظارت بر خطوط تاکسیرانی و کاهش تعرفه بهای خدمات تاکسی‌های خطوط با تشخیص و تصویب هیات مدیره سازمان بود که مقرر شد تا تکمیل اقدامات کارشناسی مسکوت بماند.
 
در این بخش جلسه لایحه دو فوریتی شهرداری در خصوص اخذ مجوز اصلاح جدول پیشنهادی رتبه بندی شرکت‌های حمل و نقل درون شهری تابعه سازمان تاکسیرانی شهرداری مطرح شد و با نظر اعضا قید دو فوریت این لایحه به تصویب نرسید.
 
مقرر شد این لایحه در فرصت لازم به کمیسیون خدمات شهری برگشت داده شده و با بررسی بیشتر به صحن علنی شورا برگردد.
 
نامه فرمانداری در ارتباط با مصوبه شماره 12368 موضوع تعیین تعرفه نرخ کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری سال 96 مطلب دیگری بود که با محوریت کمیسیون خدمات شهری مطرح شد و با نظر اعضا به تصویب رسید.
 
محمدی عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با اشاره به مصوبه شورا در خصوص افزایش نرخ کرایه خودروهای حمل و نقل عمومی درون شهری ، نرخی که شورا اعمال کرده برای سال 96 است و تاکسی‌ها اجازه ندارند در این شرایط نرخ‌ را افزایش دهند.  
 
نامه فرمانداری در ارتباط با مصوبه شماره 11993 در خصوص اجاره 100 سازه استرابورد به شرکت سیماآرا و اخذ مجوز اعمال نرخ‌های ترمیم نوار حفاری در سال‌های 94 و 95 نیز از سوی کمیسیون خدمات شهری در این جلسه در معرض رأی اعضا گذاشته شد و به تصویب رسید. 
براساس مصوبه شورا نرخ حفاری که در سال‌های گذشته تغییر نکرده بود دچار برخی تغییرات شد.
 در ادامه این جلسه متمم توافقنامه شماره 105050 شرکت تعاونی جامعه سردفتران و توافقنامه شماره 1/261989 نیز از سوی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی مطرح شد و به تصویب رسید.
 
همچنین استفساریه شهرداری در خصوص واگذاری املاک و اراضی به پیمانکار پروژه مترو پس از بحث و بررسی فراوان در خصوص بندهای قانونی و مصوبات قبلی شورا به کمیسیون امور زیربنایی برگشت داده شد. 
 
کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز اخذ مجوز مساعدت به سپاه علی بن ابیطالب برای برپایی اردوهای راهیان نور را در ادامه این جلسه مطرح کرد.
 
براساس این دستور که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید، مقرر شد 110 میلیون تومان برای تهیه بسته‌های فرهنگی به سپاه علی بن ابیطالب کمک شود.
 
اخذ مجوز پرداخت خسارت بابت تخریب ملک، اخذ مجوز اعمال مساعدت به سازمان‌های مردم نهاد و مراکز فرهنگی مورد نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مبلغ 300 میلیون تومان، اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال 95 سازمان میادین به مبلغ 146 میلیارد ریال، سازمان کشتارگاه به مبلغ 45 میلیارد ریال، آرماستان‌ها به مبلغ 107 میلیارد ریال و آتش‌نشانی به مبلغ 255 میلیارد ریال نیز در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.
 
سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با اشاره به اصلاح بودجه سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: امسال هم در قسمت ماشین آلات خریدهای خوبی انجام دادیم و حدود 2 میلیارد تومان نیز تجهیزات و لوازم برقی و امکانات خریدیم .
 
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر قم گفت: پروژه‌ تقاطع غیرهمسطح مقداد پروژه ویژه شهری است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.
 
قاری قرآن به اجرای در کمتر از یکسال این پروژه اشاره کرد و افزود: نزدیک به 80 هزار مترمربع در این پروژه آزادسازی صورت گرفته و حدود 6 هکتار فضای سبز در آن به امکانات شهر اضافه می‌شود.
 
وی گفت: این فضای سبز جزئی از فضای سبز شهری با گونه‌های مختلف درختان خواهد بود که امیدواریم یکی از پروژه‌های ماندگار شهر باشد.
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم به فاز دوم پروژه آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و گفت: قرار بود دو پروژه همزمان افتتاح شود و مشکلاتی در تأمین روشنایی ایجاد شد که حداکثر تا هفته آینده این پروژه نیز افتتاح خواهد شد.
 
وی به وضعیت پروژه تقاطع سه سطحه 15 خرداد اشاره کرد و افزود: پس از تحویل پروژه از پیمانکار ارتش این پروژه شکل قوی پیدا کرده و اتفاقات ویژه افتاده است، روگذر باز شده و سعی داریم قبل از نوروز زیرگذر را بازگشایی کنیم البته نمی‌توانیم به دلیل حجم بالای ترافیک همزمان کل پروژه را افتتاح کنیم و قطعاً فروردین پروژه کامل افتتاح می‌شود.
 
قاری قرآن گفت:  تمام پروژه‌های عمرانی تا پایان دوره چهارم شورا به بهره برداری برسد. 
 
 نادعلی مدیرعامل سازمان توسعه و عمران نیز با اشاره به فعالیت‌های سازمان توسعه و عمران شهرداری افزود: پس از اینکه سازمان قرار شد به عنوان پیمانکار به پروژه‌های عمرانی وارد شود خود را تجهیز کرد و امکاناتی را ما خریداری کردیم.
 
وی گفت: عمده ماشین‌آلاتی که شهرداری به ما داد عمر بالایی داشت و حدود 17 دستگاه شامل بیل مکانیکی، غلتک و... خریداری شد.
 
ملایی عضو شورای شهر قم در این خصوص با اشاره به رویکرد اعتمادسازی شهرداری در حوزه پروژه‌های عمرانی گفت: شهرداری به سازمان توسعه و عمران اعتماد کرده و شاهد روند خوبی در پروژه‌های عمرانی هستیم.
 
وی با بیان اینکه شاهد ارتقاء بهره‌وری در پروژه‌های عمرانی هستیم گفت: ضروری است در خصوص آزادسازی املاک معارض پروژه‌های عمرانی کمیته‌ای تشکیل و این اقدام تسریع شود.
 
 رعیت پور نیز ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شهری در پروژه‌های عمرانی گفت: با ورود شهرداری و اقدام سازمان توسعه و عمران شاهد مدیریت اثرگذار در پروژه‌های عمرانی بودیم و این اقدامات رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.
 
 عواطف رستمی دیگر عضو شورای شهر قم هم با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی شفاف به مردم در خصوص پروژه‌های عمرانی بیان کرد: لازم است ابعاد مختلف پروژه‌های عمرانی به مردم اطلاع رسانی شود تا آن‌ها مطلع باشند که اگر پروژه‌ای نقص یا اشکالی در پیشرفت دارد مردم بدانند چه کسی مقصر است.
 
 عابدینی پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: همبستگی مجموعه سازمان توسعه و عمران و شهرداری مناطق را مورد توجه قرار داد و این مساله اهمیت ویژه‌ای در پیشبرد پروژه‌های عمرانی داشته است.
 
حجت‌الاسلام  آتش زر دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به اقدامات شهرداری در پروژه‌های عمرانی گفت: این اقدامات رضایت نسبی را بین مردم ایجاد کرده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار