سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری:

برخی دولت‌ها با قوانین خود عدل را فدای نظم می‌کنند

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت:برخی دولت‌ها با قوانین خود عدل را فدای نظم می‌کنند و این قوانین پس از مدتی مورد نقد قرار می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد علی اسفنانی شامگاه سه‌شنبه در سی و هفتمین مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه عدالت موضوعی محبوب بین اقشار مختلف جامعه است، اظهار داشت: عدالت در علم حقوق جایگاهی ویژه دارد که برخی این موضوع را امری تخیلی و رویایی می‌دانند و بر این باورند که پرداختن به موضوع ضرورتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه قانون همیشه عادلانه نیست، ابراز داشت: برخی دولت‌ها با قوانین خود عدل را فدای نظم می‌کنند و این قوانین پس از مدتی مورد نقد قرار می‌گیرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با بیان اینکه قوانینی که بیشتر نزدیک به عدالت است باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: باید قوانین متناسب باشند تا به عدالت نزدیک شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی برخورداری از یک نوع امکانات را عدالت میدانند، افزود: این دیدگاه در برخی موارد ظلم تلقی می شود چرا که ممکن است از برخی تلاش ها جلوگیری شود.

اسفنانی با اشاره به اینکه عدالت؛ دادن حق مظلوم است، اضافه کرد: تاخیر در احقاق حق هم نوعی ظلم است و وکلا باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی تأکید کرد :عدالت باید آنطور که خداوند عنوان کرده تحقق یابد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به تعامل سازنده کانون وکلا و دادگستری استان اصفهان ابراز داشت: این دو نهاد بال های احقاق حق مردم هستند و این امر را به فال نیک خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/م

 

قانون همیشه عادلانه نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.