سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای مانور عملیاتی هلال احمر در جفیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای مانور عملیاتی درمان اضطراری هلال احمر در روستاهای جفیر 1 و 2 از توابع هویزه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:مانور عملیاتی درمان اضطراری هلال احمر در روستاهای جفیر 1 و 2 از توابع هویزه برگذارشد

وی بیان داشت: برای برگزاری این مانور از روزهای قبل به نیازسنجی و شناسایی روستاهای کم برخوردار و آسیب پذیر منطقه و بررسی شرایط اقلیمی پرداخته شد، که در این مانور با نصب دو درمانگاه سیار صحرایی، بیش از 375 نفر ویزیت و درمان سرپایی شدند.

خدادادی با اشاره به خدمات ارائه شده در این مانور افزود: ویزیت، ارائه دارو، مشاوره و خدمات روانشاسی و کلاس آموزشی تغدیه برای زنان باردار و تست فشار و قند خون از خدماتی بود که به صورت رایگان به اهالی روستای جفیر 1 و 2 ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: تیم درمان اضطراری(BHCU) شامل 1 پزشک متخصص،2 پزشک عمومی، 1 ماما، 1 پرستا خانم، 2 پرستار آقا، 4 راه انداز، 1 کارشناس تغذیه، 1 مشاور رواشناسی، 1 کارشناس بهداشت محیط و 4 نفر عوامل اجرایی بود.
خدادادی گفت: در این مانور از 2 دستگاه آمبولانس، 1دستگاه کامیونت داروخانه سیار و 2 دستگاه خودروی پشتیبانی استفاده شد.

وی اظهار کرد: برگزاری مانورهای اضطراری یکی از برنامه‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر است که در فصول مختلف برگزار می شود
خدادادی با اشاره به اهداف از برگزاری مانور درمان اضطراری، افزود: به روز و آماده بودن تیم های درمانی در مواقع ضروری، ارتقای سطح آمادگی امدادگران و نجاتگران در زمان بروز بحران وسوانح و ارائه خدمات به اقشار محروم و کم برخوردار از اهداف اصلی برگزاری مانور درمان اضطراری بود.

خدادادی، هدف اصلی از اجرای این مانور منطقه ای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم عنوان کرد و افزود: تمرین عملی تیم های درمان اضطراری جمعیت جهت انجام بهینه ماموریت های محوله در زمان وقوع سانحه است.

وی یاد آور شد: برگزاری مانورهایی از این دست ضمن تحقق اهداف انسان دوستانه جمعیت، هماهنگی عوامل و تیم های ماموریتی درمان اضطراری را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان متذکر شد: جمعیت هلال احمر به کمک داوطلبان بشردوست خود، همواره یار و یاور محرومان بوده و تمام تلاش خود را در راستای کاهش آلام بشری به کار می بندد.

انتهای پیام/م

حضور هلال احمر در مناطق کم برخوردار هویزه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.