سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجادپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران درصدد برقراری امنیت و مهار نیروهای افراطی در منطقه است

سفیر پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل گفت:ایران درصدد برقراری امنیت و مهار نیرو‌های خشونت‌گرا و افراطی در منطقه است.

محمدکاظم سجادپور سفیر پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت برگزاری همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به مناطق اطراف اهمیت می‌دهد و آنها را جز مناطق حیاتی خود می‌داند.

 سفیر پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو با بیان اینکه امنیت ما به مناطق پیرامونی احتیاج دارد، افزود: مباحثه بین دانشمندان ایرانی و خارجی در شناخت واقعیت منطقه و موقعیت ایران به ایجاد فهم مشترک و شرایط بهتر در منطقه کمک می‌کند.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امورخارجه تاکید کرد: ما در یک موقعیت حساس منطقه‌ای به سر می‌بریم و به معنی واقعی کلمه ایران عامل ثبات در مناطق پیرامونی‌اش است و برخلاف حرفهایی که در جهت ایران هراسی در منطقه مطرح می‌شود، ایران درصدد برقراری ثبات، امنیت و محدود کردن و مهار نیروهای خشونت گرا و افراطی در منطقه است و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

گفتنی است؛ همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی صبح امروز با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف و با پیام تصویری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه آغاز به کار کرد.

ظریف در مراسم افتتاح این همایش گفت: شاید مهم ترین مشکل ما فهم اشتباه در خصوص مشکلات منطقه است که باعث شده سیاست های غلطی برای حل مشکلات در پیش گرفته شود و این ادراک اشتباه منجر به پیشنهاد و اجرای راهکارهای بسیار نادرستی شده است که این راهکارها امروز شرایط نا مناسبی را در منطقه ما دامن زده است.

وی گفت: اطمینان دارم که این سمینار می تواند برای ادراک درست از مشکلات منطقه و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای ایجاد محیط امن کمک کننده باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: برای ایران، زیستن در یک منطقه امن حیاتی است و برای همین است که جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ چهل ساله خودش همواره تلاش کرده به گفتگو، همکاری، مقابله و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه کمک کند.

لازم به ذکر است، همایش بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی در قالب سه همایش خلیج فارس، آسیای مرکزی وقفقاز و افغانستان  از امروز دوشنبه  ( اول آبان) شروع و  تا چهارشنبه‌ (سوم آبان) در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی ادامه دارد.

انتهای پیام/

برگزاری همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی در تهران

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.