وی با اشاره به اینکه حساسیت بسیاری بر کتاب های درسی وجود دارد،گفت: ویژگیهای کتابها دائم توسط مراجع رسمی رصد میشود و فشار فراوانی بر گروههای درسی و مولفان وجود دارد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اهمیت و فرآیند برنامهریزی درسی مهم است و پاسخگویی به نیازهای فردی و اجتماعی افراد بسیار کند است.
بطحایی اظهار کرد: در کلاس اول ابتدایی معلم در کلاس چندین کتاب کمک آموزشی غیراستاندارد را به خانواده ها معرفی میکند و معلم در کلاس درس بچه ها را به کتاب ارجاع میدهد و این نقیصه ای است که نمی توانیم نسبت به آن بی توجه باشیم.
وی ادامه داد: رقبای فراوانی به کتاب های درسی طعنه می زنند و در بسیاری از موارد اهداف برنامه درسی را منحرف کرده و در معرض خطر قرار می دهند و توجیه آنها در پایه های بالاتر آماده کردن دانش آموزان برای کنکور است.
بطحایی گفت: تنوع بسیاری را در بحث کتاب های کمک آموزشی شاهد هستیم که با روش های مختلف وارد مدارس می شوند و گاه شاهد هستیم که کتاب های درسی را کنار می زنند.
وی یادآور شد: برنامه درسی ملی که مبتنی بر سند تحول تهیه شده است بخش عمده ای از آن اجرا نشده است و جای کار دارد. هنوز اهداف دوره های تحصیلی که می تواند درهم تنیدگی بین پایه های تحصیلی را ایجاد کند به اجرا در نیامده است.
انتهای پیام/