سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ آبان مراسم اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز به یکی از بال‌های مهم و تأثیرگذار فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل‌ شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ علی محمدنیاکان در نشست هماهنگی برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا بیان کرد: برگزاری سوگواره علمدار کربلا برای چهارمین سال پیاپی در مرکز استان، نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ ائمه اطهار (ع) و توجه نسل جوان به شخصیت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) دارد .

محمدنیاکان اظهارکرد: باید تلاش شود که مراسم اختتامیه سوگواره علمدار کربلا به بهترین نحو ممکن و باشکوه‌تر از گذشته در مرکز استان که هم‌زمان با اربعین حسینی میزبان زوار عتبات عالیات برگزار شود و در این راستا همکاری و حمایت‌های لازم انجام خواهد شد .

حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، نیز در این نشست، عنوان کرد: هم‌زمان با اربعین حسینی در سال جاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح کانون‌های مساجد و در راستای پذیرایی و استقبال از زوار حسینی برگزار می‌شود .

چراغی پور با بیان اینکه سوگواره ملی علمدار کربلا برای چهارمین سال متوالی به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود، اضافه کرد: از زمان اعلام فراخوان این سوگواره از شهریورماه سال جاری تا پایان مهلت ارسال آثار بیش از 550 اثر به دبیرخانه این سوگواره در استان ارسال ‌شده است .

وی با بیان اینکه بیش از 110 نفر از شاعران جوان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از 25 استان کشور در این سوگواره مشارکت داشته‌اند، ادامه داد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان با حضور مسئولان کشوری، استانی و مهمانانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعرانی از کشور همسایه عراق برگزار می‌شود .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تاکید کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اختتامیه این سوگواره در ایلام فراهم ‌شده و 18 نفر از برگزیدگان این سوگواره در بخش‌های شعر نو، شعر کلاسیک، بخش ویژه در استان حضور خواهند یافت .

چراغی‌پور یادآورشد: کارگاه تخصصی نقد و بررسی شعر آیینی با حضور یکی از اساتید برجسته کشوری نیز در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره برگزار می‌شود و پیام یکی از مراجع عظام تقلید و پیام مقام عالی وزارت نیز خطاب به این سوگواره در مراسم اختتامیه قرائت می‌شود.

انتهای پیام/ د

اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.