سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دادگاه عمومی مروست؛

به‌کارگیری اتباع بیگانه در بخش مروست ممنوع شد

رئیس دادگاه عمومی مروست از ممنوعیت به‌ کارگیری اتباع بیگانه در این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مرتضی حدادزاده رئیس دادگاه عمومی مروست امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم بخش مروست گفت: به‌منظور پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اتباع بیگانه به‌کارگیری اتباع بیگانه در بخش مروست ممنوع است و این موضوع باید به کارفرمایان و کشاورزان نیز اطلاع‌رسانی شده و فرصتی داده شود تا از نیروی بومی استفاده کنند.

حدادزاده از ارائه یک مهلت قانونی جهت اجرایی نمودن قانون منع به‌کارگیری اتباع بیگانه در این بخش خبر داد و تصریح کرد: پس از اتمام مهلت مذکور باید نسبت به جمع‌آوری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام و با کارفرمایان خاطی برخورد شود.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست تهیه بانک اطلاعاتی در خصوص اتباع بیگانه با همکاری مرکز بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر و اداره کار و امور اجتماعی شهرستان را خواستار شد و اظهار داشت: ضمن شناسایی افرادی که در داخل شهر اقدام به اجاره دادن منازل مسکونی خود به اتباع بیگانه غیرمجاز می‌کنند، هشدار لازم ازسوی مرکز بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر و شهرداری داده شود.

این مقام قضایی به تشکیل تیم گشت مشترک و برخورد با کارفرمایانی که از اتباع بیگانه در کارهای کشاورزی خود استفاده می‌کنند اشاره کرد و بیان داشت: این تیم گشت ازسوی اداره کار و امور اجتماعی شهرستان، نیروی انتظامی و بخشداری تشکیل و به رصد دقیق حضور اتباع بیگانه در شهرستان خواهد پرداخت.

حدادزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح قاضی مدرسه در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی با مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان در سال تحصیلی جدید جهت ارائه برنامه‌های طرح قاضی مدرسه با همکاری اداره آموزش‌وپرورش اقدام خواهد شد.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست در پایان خاطرنشان کرد: آموزش همگانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی آحاد جامعه امری ضروری است که در این خصوص با همکاری حوزه مقاومت بسیج، شورای اسلامی و بخشداری برنامه‌هایی تدوین و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری اتباع بیگانه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.