سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زائرسرای بستان پذیرای زائران اربعین حسینی

در آستانه اربعین حسینی زائرسرای بستان به روی زائران حرم اباعبدالله الحسین گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با نزدیک شدن به اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) و حرکت کاروان های اربعین به سوی پایانه چذابه، درهای زائرسرای شهدای طریق القدس شهر مرزی بستان بر روی زائران سیدالشهدا(ع) گشوده شد.

ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان بیان کرد: زائرسرای شهدای طریق القدس با ظرفیت پذیرش 2 هزار نفر آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی اظهار داشت: عملیات ساختمانی این زائراسرا در مساحت 5 هکتار و 16 هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال از سال 1393 از سوی سازمان حج و زیارت شروع شد و هم اکنون برای پذیرایی از زائران عزیز آماده است.

حویزاوی تصریح کرد: این زائر سرا دارای رستوران، مسجد، آشپزخانه بوده و ظرفیت پذیرش 400 خودروی سواری را نیز دارد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان اذعان داشت: با توجه به اینکه این زائرسرا جنبه درآمدی برای سازمان حج و زیارت ندارد، باید برنامه ای از سوی استانداری برای بهره برداری از این زائرسرا در طول سال انجام شود تا امکان تامین هزینه های آن فراهم گردد.

این مقام مسئول در ادامه به ظرفیت اشتغالزایی و رونق اقتصادی این زائرسرا در منطقه مرزی بستان اشاره کرد و خواستار بهره گیری از ظرفیت های بومی و محلی برای استفاده بهتر و مطلوب تر از این زائرسرا شد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اظهار کرد: اولویت اصلی این زائرسرا، اسکان موقت زائران امام حسین(ع) در طول سال خواهد بود، ولی این زائرسرا می تواند برای اسکان دانش آموزان اردوهای فرهنگی، گردشگرانی که برای بازدید از تالاب هورالعظیم به این منطقه می آیند و کاروان های راهیان نور در ایام نوروزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان داشت: سازمان دانش آموزی استان و شرکت های نفتی که در محدوده شهرستان دشت آزادگان فعال هستند نیز می توانند از این زائرسرا استفاده کنند.

شریعتی از شرکت های آب و فاضلاب و توزیع برق خوزستان خواست آب و برق مصرفی این زائرسرا را با تعرفه های فرهنگی و آموزشی محاسبه کنند تا هزینه های نگهداری این زائرسرا کاهش یابد.

سیدنورالله حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز از برنامه ریزی این سازمان برای استفاده رانندگان، تجار و بازرگانان از این زائرسرا خبر داد و اذعان کرد: روزانه صدها کامیون حامل کالا از مسیر اهواز - سوسنگرد -بستان - چذابه تردد می کنند و می توان برای استراحت و اسکان رانندگان از این زائرسرا استفاده کرد.

در این نشست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خوزستان موظف شد زمینه فعالیت واحدهای تجاری این زائرسرا را برای افراد بومی منطقه فراهم و از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای عرضه کالاهای تجاری در این زائرسرا استفاده کند.

انتهای پیام/گ

گشایش زائرسرای بستان به روی  زائران اربعین حسینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.