سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور مسئولان کشوری ؛

کلنگ زنی پروژه آبرسانی به ۲۰۷ روستای شهرستان چابهار

رئیس شرکت آب و فضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه بزرگ آبرسانی به ۲۰۷ روستای پایین دست سد پیشین از توابع شهرستان چابهار امروز با حضور مسئولان کشوری کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالاحد ریکی رئیس شرکت آب و فضلاب روستایی اظهار داشت: پروژه بزرگ آبرسانی به همه روستای پایین دست سد "پیشین" از توابع شهرستان چابهار شامل ۲۰۷ روستا، صبح امروز با حضور مسئولان کشوری کلنگ‌زنی شد.

رئیس شرکت آب و فضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان افزود: این پروژه از بزرگترین طرح‌های آبرسانی در استان است که موجب جلوگیری از هدر رفت آب سد پیشین می‌شود؛ چرا که پیش از این با رهاسازی آب این سد بیشتر آب آن هدر می‌رفت و به مردم روستا‌ها نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه شامل ۶۵۰ کیلومتر خطوط انتقال اصلی و ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع روستایی است، ادامه داد: مردم همه روستا‌های پایین دست سد پیشین تا گواتر با اتمام این پروژه با توجه به انتقال ۶۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز، از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند و شاخص آبرسانی شهرستان چابهار ۳۸ درصد شد می‌کند.

ریکی با اشاره به اینکه برای تکمیل این پروژه آبرسانی ۳۰۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: متاسفانه روستا‌های چابهار از نظر بهره‌مندی آب سالم و بهداشتی بسیار محروم هستند به نحوی که از مجموع ۴۳۸ روستای این شهرستان تنها ۱۶ روستا آب شبانه‌روزی دارند.

انتهای پیام/ع

 پروژه آبرسانی به  روستاهای چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.